ננו דיימנשן רכשה את פורמטק ההולנדית

11 יולי, 2022

תמורת 12.9 מיליון דולר במזומן. פורמטק עוסקת בהדפסת רכיבים מקרמיקה ומתכת והכנסותיה ב-2021 הסתכמו ב-5.3 מיליון דולר. זוהי הרכישה החמישית של ננו דיימנשן בשנתיים האחרונות

חברת ננו דיימנשן (Nano-Dimension) מרחובות הודיעה כי חתמה על הסכם סופי ומחייב לרכישת חברת Formatec Holding ההולנדית, תמורת 12.9 מיליון דולר במזומן. פורמטק מורכבת משתי חברות, Admatec ו-Formatec, המפתחות מערכות להדפסה בתלת-מימד של רכיבים מקרמיקה ומתכת למגזרי התעשייה, הרפואה ותכשיטים. החברה מפעילה לשכת שירות ללקוחות תעשייתיים העושה שימוש משולב בתבניות יציקה והדפסה בתלת-מימד. הכנסות שתי החברות ב-2021 הסתכמו ב-5.3 מיליון דולר עם שולי רווח של 56%. החברה הנרכשת תמשיך להיות מנוהלת על-ידי צוות הניהול הקיים.

הטכנולוגיה של פורמטק אמורה להוות נדבך משלים למוצרים והשירותים של חברת ננו-פבריקה, שפיתחה מדפסת להדפסה של רכיבים זעירים ברמת דיוק גבוהה ונרכשה על-ידי ננו-דיימנשן. לדברי ננו-דיימנשן, הטכנולוגיה של פורמטק תסייע להגביר את קיבולת הייצור של מדפסות ננו-פבריקה. כמו כן, החברה מתכוונת להשתמש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של דיפקיוב, חברה נוספת בבעלותה, כדי לשפר את מערכת ההפעלה של מדפסות פורמטק.

קופת מזומנים יוצאת דופן בהיקפה

ננו דיימנשן מחזיקה בקופת המזומנים של כ-1.3 מיליארד דולר, שהגיעו לידיה בעקבות סדרה של גיוסי הון שביצעה החברה ב-2020 בהיקף כולל של 1.5 מיליארד דולר, כאשר מחיר המניה היה בשיא. מאז איבדה המניה יותר מ-80% מערכה. ננו דיימנשן ניצלה עד כה רק חלק קטן מההון שגייסה כדי לבצע 4 רכישות של חברות קטנות יחסית: חברת הבינה המלאכותית דיפקיוב (DeepCube), שנרכשה תמורת כ-70 מיליון דולר, חברת ננו-פבריקה (NanoFabrica) שפיתחה מדפסת להדפסת חלקים זעירים, תמורת כ-55 מיליון דולר, חברת Essemtec השווייצרית, המייצרת מכונות השמת SMT, תמורת 24.8 מיליון דולר, וחברת Global Inkjet הבריטית המתמחה בפיתוח וייצור ראשי דיו, תמורת כ-18.1 מיליון דולר.

הרכישה של פורמטק היא העסקה החמישית. חברת ננו דיימנשן פיתחה מדפסת תלת-מימד המשמשת לבנייה מהירה של אבות טיפוס רב-שכבתיים של מעגלים אלקטרוניים מודפסים (PCB). המדפסת מאפשרת לחברות אלקטרוניקה לפתח אבות-טיפוס באופן מהיר בתוך החברה (in-house), ולא להוציא את הפרויקט החוצה ליצרן חיצוני. הכנסות ננו דיימנשן ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו בכ-10.4 מיליון דולר. ההפסד הנקי הסתכם בכ-33.3 מיליון דולר. פירמת עוה"ד Sullivan & Worcester Tel Aviv ליוותה את ננו דיימנשן בעסקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: 3D Printing , Formatec , Nano Dimension , ננו-דיימנשן