ריו טינטו בוחנת שילוב מערכת הבטיחות של רייל ויז'ן ברכבות משא אוטונומיות

19 יולי, 2022

ענקית המחצבים האוסטרלית מפעילה רשת של רכבות אוטונומיות להובלת פלדה במערב אוסטרליה והחלה בפיילוט במטרה לבחון את השימוש במערכת של רייל ויז'ן כאמצעי לגילוי והתראה על מכשולים על גבי המסילה

חברת רייל ויז'ן (Rail Vision) מרעננה החלה בימים אלה בפיילוט ארוך טווח משותף עם חברת Rio Tinto האוסטרלית, חברת כריית הפלדה השנייה בגודלה בעולם. ריו טינטו מפעילה רשת של רכבות משא אוטונומיות במערב אוסטרליה, ובמסגרת הפיילוט תבחן את שילוב של מערכת הבטיחות של רייל ויז'ן ברכבות האוטונומיות כאמצעי לגילוי והתראה מפני מכשולים על גבי המסילה. בפרויקט שותפה גם חברת itachi Rail STS, שעימה חתמה רייל ויז'ן על הסכם שיתוף פעולה לפני כשנה בשוק האוסטרלי.

במסגרת פרויקט AutoHaul, שהושקעו בו כמעט מיליארד דולר, החלה ריו טינטו בסוף 2018 להכשיר במערב אוסטרליה רשת מסילות ייעודית עבור נסיעה אוטונומית של רכבות משא כבדות (heavy-haul). רשת הרכבות נפרסת על פני 1,700 קילומטר באזור פילברה (Pilbara) במערב אוסטרליה. כ-200 רכבות אוטונומיות מובילות על גבי הרשת משלוחי פלדה מכ-16 מכרות לארבעה נמלים. רכבות אלה עושות בדרך כלל מסע של 800 קילומטר הנמשך כ-40 שעות. הרכבות מצוידות במצלמות ובתוכנה השולטת בנסיעה לפי מגבלות המהירות ובתגובה להתראות בטיחות. עד כה גמאו הרכבות האוטונומיות נסיעה מצטברת של כ-7 מיליון קילומטר.

רייל ויז’ן, שהוקמה בשנת 2016 מפתחת מערכות עזר ייעודיות לנהיגה ברכבות מסוגים שונים כדוגמת רכבות נוסעים, רכבות משא, רכבות קלות, ורכבות תפעול, כאשר המערכות מותאמות לתנאי הנהיגה האופייניים לסוגי הרכבות השונים.

המערכת של רייל ויז’ן מורכבת ממערך סנסורים הכוללים מצלמת יום בספקטרום הנראה לעין ובספקטרום של גלי אינפרא אדום (תרמי). באמצעות הסנסורים המידע מוזן ליחידת מחשוב עוצמתית הכוללת בינה מלאכותית ואלגוריתמים מיוחדים המעבדים את המידע בזמן אמת. המידע המעובד מתורגם לתמונה מאוחדת אשר מסוגלת לזהות, לסווג ולהתריע לנהג בזמן אמת על אובייקטים הנמצאים על מסלול הרכבת בטווח של עד 2,000 מטר בקו הראייה, ובכך למנוע התנגשות במכשול. המערכת מתוכננת כך שתוכל לזהות אובייקטים רלוונטיים לתרחישי הרכבת, דוגמת בני-אדם, בעלי חיים, מכוניות, גשרים, מחלפי מסילה, שלטים וסימני איתות לאורך המסילה המיועדים לנהג הקטר. בחודש מרץ השנה הונפקה רייל ויז'ן בנסד"ק. החברה גייסה במסגרת ההנפקה כ-15.6 מיליון דולר להמשך קידום הפיתוח. ההפסד הנקי של החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-2.3 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: Rail Vision , Rio Tinto , אוסטרליה