איך מאלפים רחפן [פודקאסט]

11 אוגוסט, 2022

תוכנית מס' 50 בפודקאסט של Techtime, עם רובי ליאני מחברת XTEND, על מערכת הפעלה לרחפנים, מלכוד החתירה אחר אוטונומיות ועל הרחפן כידידו הטוב ביותר של החייל

מנחה: יוחאי שויגר
עורך: רוני ליפשיץ
מנגינת פתיחה: ניר שדה

האורח בתוכנית הוא רובי ליאני, מייסד-שותף וה-CTO של יצרנית הרחפנים XTEND.

תעשיית הרחפנים מתמודדת עם בעיה: כדי להטיס רחפן ולגרום לו לבצע פעולות מורכבות, נדרשת מיומנות גבוהה שלעיתים כרוכה באימונים של חודשים ושנים. התעשייה מנסה לפתור זאת באמצעות אוטונומיות, שתאפשר לרחפן לנוע ממקום למקום ולבצע פעולות שונות ללא עזרת מפעיל אנושי. ואולם, הטכנולוגיה הזו עדיין רחוקה מאוד מבשלות ורחפנים אוטונומיים עדיין מתקשים לבצע פעולות מורכבות ולהתמצא בסביבות לא מוכרות.

על הפער הזה, בין ההפעלה האנושית לאוטונומיות רובוטית, מגשרת חברת Xtend. טכנולוגיית הליבה שלה, והייחוד שלה בעולם הרחפנים, היא מערכת ההפעלה שפיתחה, שלמעשה מאפשרת לכל אדם לפקד על רחפן באמצעות מחוות גוף פשוטות, כמו למשל להצביע על חלון כדי להורות לרחפן להיכנס לבית דרך החלון, ממש כפי שבעליו של כלב מאולף יכול לומר לו מילה אחת קצרה, fetch, והכלב יעוט להביא את הכדור.

בשיחה מספר רובי על הדרך שהובילה אותו ואת שותפיו להקים את Xtend, על שיתוף הפעולה של החברה עם צבא ארצות הברית וגם, למה לדעתו אוטונומיות היא לא הפיתרון, כרגע.

עקבו אחר כל תוכניותינו ב-Spotify וגם ב-Apple Podcasts

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Podcast , חדשות , רחפנים

פורסם בתגיות: Xtend , יוחאי שויגר , רובי ליאני