סרגון בלמה השתלטות עויינת: בעלי המניות הצביעו נגד אוויאט

24 אוגוסט, 2022

כ-80% מהמניות הצביעו נגד המיזוג עם אוויאט האמריקאית. רק 10% תמכו בדירקטורים שאוויאט ביקשה למנות במטרה להשתלט על הדירקטוריון - ולבצע מיזוג כפוי

אסיפת בעלי המניות של חברת סרגון (Ceragon) דחתה אתמול כל ההצעות של חברת Aviat Networks האמריקאית, אשר ניסתה לבצע הפיכה בדירקטוריון החברה מאז רכשה בחשאי כ-5% ממניותיה בחודש יוני 2022. אוויאט שהיא גם מתחרה של סרגון בשוק האמריקאי, ניסתה לבצע השתלטות עויינת באמצעות שינוי הרכב הדירקטוריון. מטרת המהלך הייתה להכניס לדירקטוריון חמישה דירקטורים מטעמה של אוויאט במקום דירקטורים קיימים המתנגדים לעיסקה, כדי שהם יצביעו בעד מכירת סרגון לאוויאט.

ההצבעה שהתקיימה אתמול העניקה נצחון מכריע להנהלה הנוכחית, המונהגת על-ידי היו"ר זהר זיסאפל (בתמונה למעלה): גופים ומשקיעים המחזיקים בכ-80% ממניות סרגון הצביעו נגד עיסקת המיזוג והחלפת הדירקטורים. למעשה, רק 15% מבעלי המניות תמכו בהחלפת הדירקטורים, אולם אם מנכים מכך את ה-5% הנמצאים בבעלות אוויאט – פחות מ-10% מבעלי המניות תמכו במהלך. ההנהלה ודירקטוריון החברה טענו שהמחיר שאוויאט מציעה, של כ-235 מיליון דולר בלבד, לא משקף את השווי האמיתי של סרגון. בנוסף, הם העלו חשש שמדובר במהלך שנועד לפרק מתחרה יותר מאשר להתמזג איתה, מכיוון שאוויאט לא סיפקה הוכחות שיש בידה את המשאבים הפיננסיים הדרושים למימוש המיזוג.

השלב הבא: מימוש הבטחות

סרגון מספקת פלטפורמות לתמסורת אלחוטית (Backhaul) המקשרות בין אתרים מרוחקים ובין תאים סלולריים וליבת הרשת. הכנסותיה של סרגון ב-2021 הסתכמו ב-290.8 מיליון דולר, עלייה של 10.3% בהשוואה ל-2020. אולם למרות הגידול בהכנסות ההפסד הנקי הסתכם ב-12.2 מיליון דולר. המאבק שהתנהל בשבועות האחרונות פגע קשות במניית החברה בנסד"ק, אשר איבדה במהלכו כ-12% ממחירה, ומעניקה לחברה שווי שוק של כ-193 מיליון דולר. עם התחדשות המסחר היום אחר הצהריים ניתן יהיה לדעת כיצד השוק מעכל את הידיעה. כעת סרגון נמצאת בפני אתגר לא קטן: ההנהלה הנוכחית שכנעה את בעלי המניות שיש בידי החברה טכנולוגיה חדשה פרי פיתוח עצמי ושהיא נמצאת על סף פריצה לשוק, ולכן הצעת הרכש של אוויאט אינה מבטאת את השווי האמיתי שלה. כעת הם יהיו צריכים להראות שזהו אכן המצב: צמיחה במכירות ועלייה בשווי החברה.

פרט מעניין: בחודש ספטמבר 2022 ייכנס רונן שטיין לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה. בשני העשורים האחרונים הוא שימש  בתפקיד סמנכ”ל הכספים במספר חברות פרטיות וציבוריות. הוא מגיע מחברת סיקלו (Siklu) המפתחת פתרונות תמסורת בגלים מילימטריים. לפני-כן שימש כסמנכ”ל הכספים בתן-ביס, אנרקון, פוינטר וראדא. בהודעת המינוי, הדגישה סרגון את נסיונו במיזוגים ורכישות – משני צדי השולחן. מכאן שעדיין לא ברור האם החברה מחפשת רוכש אחר – יותר טוב מאוויאט – או שהיא מתכננת התרחבות באמצעות רכישות שהיא עצמה תבצע.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: סרגון