Veoneer של קואלקום בחרה בשבבי המכ"ם של ארבה

9 אוקטובר, 2022

Veoneer השבדית בחרה, לאחר חמש שנים של בדיקת השוק, בשני דגמים של מכ"ם תוצרת ארבה עבור מערכות חישה ובטיחות לרכב. לפני כשנה נרכשה החברה על ידי קואלקום תמורת 4.5 מיליארד דולר

זכיית תכנון משמעותית לחברת ארבה (Arbe) בתעשיית הרכב. ספקית המערכות לרכב השבדית Veoneer הכריזה כי בחרה בשבבי המכ"ם של ארבה עבור מערכות החישה מבוססות המכ"ם שהיא מפתחת לעולם הרכב. בהודעתה, ציינה החברה השבדית כי הבחירה בשבבי המכ"ם של ארבה התקבלה לאחר חמש שנים של בחינת פתרונות מכ"ם ארבעה-מימדים (4D) של חברות סטארט-אפ שונות. 

Veoneer תעשה שימוש בשני דגמים של ארבה: מכ"ם לטווח רחוק המורכב ממטריצה של 48X48 אנטנות RF, ומכ"ם היקפי 360 מעלות המורכב ממטריצה של 24X12 אנטנות RF. חברת Veoneer הוקמה ב-2018 כתוצאה מפיצול של חטיבת המערכות האלקטרוניות והנהיגה האוטומטית של חברת Autoliv. היא מתמקדת בפיתוח מערכות חישה לרכב המתבססות על מכ"מים, חיישני LiDAR ומצלמות תרמיות. הכנסותיה ב-2021 הסתכמו ב-1.66 מיליארד דולר. באוקטובר 2021 חתמה קואלקום על הסכם לרכישת Veoneer תמורת 4.5 מיליארד דולר, וגברה על הצעת רכש נמוכה יותר שהגישה יצרנית המערכות לרכב Magna. בחודש אפריל השנה הושלם המיזוג.

טכנולוגיית עיצוב אלומה יעילה

חברת ארבה פיתחה ערכת שבבי מכ”ם לרכב המבוססים על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בתדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים. המכ”ם מפיק תמונה רב-מימדית (4D) של סביבת הרכב: גם אובייקטים נייחים וגם אובייקטים ניידים. ליבת הטכנולוגיה מבוססת על שימוש באנטנת AESA, שבה המכ”ם סורק את הסביבה באמצעות עיצוב אלומה (beam forming) ולא באמצעות סיבוב האנטנה.

הדבר מתבצע באמצעות מטריצה של משדרים המחוברים אל אלמנטים קורנים מקבילים. באמצעות הבדלים זעירים בין הפזה והעוצמה של האותות המשודרים מכל אלמנט, נוצר אפקט של התאבכות בונה והתאבכות הורסת בין אותות השידור, אשר מתבטא בהיווצרות קרן שידור כיוונית חזקה, אשר מבצעת למעשה סריקה אלקטרונית של המרחב. ההישג הגדול של החברה טמון ביכולתה לייצר מערך הכולל הרבה מאוד אלמנטים בגודל ובמחיר תחרותיים. כך למשל, מכ”ם Lynx כולל מטריצה של 24X12 משדרים, בשעה שלמערכות המכ”ם המתחרות, כוללות להערכת החברה מטריצה של 3X4 משדרים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: Veoneer , ארבה , קואלקום