מניעת תאונות באמצעות "חיסון עדר" בסמארטפון
25 אוקטובר, 2022
איי-נט פיתחה אפליקציית V2X המספקת התראות למשתמשי הדרך. החלה שת"פ עם פנגו במטרה להביא אותה למיליוני משתמשים. "אחרי הוכחת היעילות בישראל, נצא אל השוק העולמי" [האזינו לראיון עם סמנכ"ל התפעול]
חברת איי-נט (Eye-Net Mobile) מנס-ציונה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת פנגו, שבמסגרתו תוטמע אפליקציית הבטיחות בדרכים של איי-נט כתוסף מובנה בתוך אפליקציית החנייה והניידות הפופולרית. האפליקציה של איי-נט, Eye-Net Protect, מתבססת על תקשורת עם כלי רכב מסוג V2X סלולרית, ומספקת לנהגים ולהולכי-רגל ורוכבי אופניים התראות בזמן אמת, דרך הסמארטפון, על סכנת התנגשות.
לפנגו יש בישראל כ-3 מיליון משתמשים. חברת איי-נט מאמינה ששיתוף הפעולה יאפשר לה להגיע למסה קריטית של משתמשים אשר תוכיח את יעילות הפיתרון למניעת תאונות דרכים בתרחישים שונים, במיוחד כאשר הסכנה נמצאת מחוץ לשדה הראייה של המשתמש. היישום צפוי להיות זמין באפליקציית פנגו בחודשים הקרובים, ומשתמשי פנגו יקבלו על כך התראה. במסגרת ההסכם, ניתנה לפנגו אופציה לרכוש 2.22% מהון המניות המונפק של איי-נט לפי שווי חברה של כ-40 מיליון דולר. בנוסף, היא תשמש כמפיצת איי-נט בישראל ותוביל את הפיתוח העסקי בשוק המקומי.
הסמארטפון כאמצעי בטיחות בדרכים
חברת איי-נט הוקמה לפני שלוש שנים במסגרת של פרוייקט פנימי בתוך חברת פורסייט (Foresight), המפתחת פתרונות חישה והתראה עבור כלי-רכב אוטונומיים. בחודש מאי 2018 היא הפכה לחברה עצמאית בבעלות פורסייט. האפליקציה של איי-נט מספקת התראה בזמן אמת לכל נהג ולכל משתמש אחר בסמארטפון – נהג אחר, הולך רגל או רוכב אופניים – על סכנת התנגשות ביניהם. היא מבוססת על קבלת דגימות GPS ממכשירי הקצה. כל סמארטפון משמש למעשה כיחידת עיבוד המחשבת את ההסתברות בכל רגע, ורק אם יש הסתברות לתאונה – נוצרת התראה. החברה דיווחה עד היום על מספר פיילוטים ביפן ובהודו. ביולי 2019 ביצעה איי-נט פיילוט בישראל, בשיתוף חברת סלולר ישראלית.
בריאיון ל-Techtime הסביר סמנכ"ל התפעול של איי-נט, דרור אלבז, כי שיתוף הפעולה עם פנגו יסייע לחברה להשיג פריסה רחבה בקרב המשתמשים בישראל. "כדי שאיי-נט תהיה אפקטיבית יש צורך במסה קריטית. מסה קריטית אינה מחייבת מאות מיליוני משתמשים, אלא צפיפות של משתמשים. מתוך ההבנה הזו הפיתרון שלנו נבנה כתוסף תוכנתי, SDK, שניתן לחברו לאפליקציות עם בסיס משתמשים קיים. כך שכדי לכסות את מרבית העולם אנחנו צריכים להתחבר ל-10-15 אפליקציות מובילות. איי-נט מחפשת לחבור לכל אפליקציה צד ג' המתבססת על שירותי מיקום".
אלבז ממשיל את הרעיון לחיסון-עדר: "אנחנו מנסים לחקות את מודל חיסוני הפייזר בישראל, ולכן פעלנו כדי למצוא שותף אסטרטגי בישראל. המאפיינים דומים: טריטוריה סגורה, שיעור אימוץ גבוה של סמארטפונים, צפיפות אוכלוסין, והיכולת להגיע באמצעות אינטגרציה אחת אל מיליוני משתמשים. אחרי שנוכיח את יעילות הפיתרון פה בישראל, נוכל לצאת אתיו אל השוק העולמי".
לדבריו, הצלחת שיתוף הפעולה עם פנגו היא גם הוכחת היתכנות עבור תעשיית ה-V2X בכללה. "למרות שטכנולוגיות הבטיחות נכנסות בשנים האחרונות פנימה לתוך הרכב, מספר תאונות הדרכים נמצא בעלייה. זה עשוי להיות ציון דרך בשבירת הפרדיגמה שבה פועלים כיום למניעת תאונות דרכים. פתרונות V2X חייבים להיות חלק ממעטפת ההגנה נגד תאונות דרכים".
פורסם בקטגוריות: Automotive , IOT , חדשות , טאבלט וסמארטפון , רכב אוטונומי