אינוויז השלימה את הכנת קו הייצור ההמוני

9 נובמבר, 2022

קו הייצור בישראל מתוכנן להתחיל בייצור המוני בתחילת 2023. ככל הנראה משתפת פעולה עם מובילאיי וקואלקום בשילוב חיישני LiDAR בפלטפורמות הרכב שלהן. העלתה את תחזית המכירות המצטברת לכ-6.9 מיליארד דולר

חברת אינוויז (Innoviz) השלימה את הכנת קו הייצור בישראל לתחילת הייצור ההמוני של חיישני LiDAR עבור חברת ב.מ.וו הגרמנית. מייסד משותף ומנכ"ל אינוויז, עומר כילף, אמר היום בשיחת ועידה עם אנליסטים שהייצור עבור ב.מ.וו מתוכנן לתחילת 2023. לדבריו, קו הייצור השלים את שלב ההסמכה הנקרא D-Sample. בתעשיית הרכב קיימים שני שלבים סופיים לקראת הכניסה לייצור: לאחר שהמערכת עברה את כל בדיקות היצרן והתכנון "ננעל", היא נכנסת לשלב C-Sample שבו נבדקת העמידה של המערכת בכל התקנים והדרישות הרגולטוריות. לאחר מכן היצרן נכנס לשלב D-Sample שהוא השלב האחרון.

השלב הזה מבטיח שקו הייצור עצמו צריך לעמוד בדרישות היצרן בהיבטי הכמות, האיכות, הבטיחות והמחיר. אינוויז היא חברה יוצאת דופן בתחום הזה מכיוון שהיא מספקת ליצרנים את החיישנים ואת תוכנת ההתמצאות הסביבתית במתכונת של קבלנית ראשית (Tier-1) – ולא במתכונת של קבלנית משנה – המספקת תת-מערכות עבור הקבלניות הראשיות של היצרנים (OEM). הדבר דורש ממנה תשתיות ייצור ברמה של קבלנית ראשית, אבל מנגד ממצב אותה במקום שבו אין לה מתחרות ישירות בשוק ה-LiDAR.

שיתוף פעולה עם קואלקום ומובילאיי

לדברי כילף, השלמת השלב הזה מבטיחה שיפור מתמיד בריווחיות החברה, שכן תשתיות הייצור הוקמו ולכן ההשקעה המלווה כל תוכנית (NRE) קטנה יותר ככל שהייצור גדל. לדבריו, החיישנים והתוכנה של החברה שולבו בפלטפורמות הרכב החכם והאוטונומי של שתיים משלוש החברות המובילות את התחום הזה בעולם. להערכת Techtime, מדובר ככל הנראה במובילאיי ובקואלקום. החברה השלישית היא אנבידיה. "אומנם הלקוח הוא זה שבוחר את החיישן, אבל יש יתרון רב מאוד בעובדה שאתה כבר משולב בפלטפורמת הרכב. הדבר מעניק ללקוח יתרון רב מכיוון שהוא יכול לנצל יכולות ומודולים שכבר פותחו ולהשיג חסכון בהוצאות".

בחודש דצמבר 2022 החברה דיווחה שיצרנית רכב גדולה מאסיה בחרה בחיישן הדור השני שלה, InnovizTwo. החוזה אמור להתחיל להניב הכנסות ב-2024. זו יצרנית הרכב השלישית שבוחרת באינוויז להטמעה בדגמים מסחריים, ביחד עם BMW ופולקסווגן. בעקבות הזכייה, העלתה אינוויז את תחזית המכירות המצטברת שלה להיקף של 6.9 מיליארד דולר. כעת החברה ממתינה להחלטת שלוש יצרניות אשר צפויות לבחור בששת החודשים הקרובים את החיישן עבור דגמי רכב עתידיים. כילף: "אנחנו נמצאים בקשר עם 11 יצרני רכב שביחד מייצרים כ-40 מיליון מכוניות בשנה, שהם בערך כ-42% מכל השוק העולמי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Innoviz , אינוויז