ננוקס תבצע באסף הרופא מחקר קליני ראשון במכשיר הרנטגן הדיגיטלי

11 נובמבר, 2022

החברה, שפיתחה מכשיר רנטגן בעל מקור דיגיטלי, קיבלה אישור הלסינקי ותציג ממצאים עוד ברבעון הנוכחי. החברה תערוך בשבוע הבא אירוע הדגמה וירטואלי. ננוקס ממתינה בימים אלה לאישור FDA ומתחילה בפריסת מערכות ראשונות בניגריה

חברת ננוקס (Nano-X) קיבלה אישור מוועדת הלסינקי לניסויים בבני-אדם לבצע מחקר קליני במכשיר הרנטגן הדיגיטלי שפיתחה – כך חשפה החברה אתמול (ה') עם פרסום הדו"ח הכספי לרבעון השלישי. המחקר יתבצע בבית חולים "שמיר" (אסף הרופא), ובחברה צפויים להציג את ממצאי המחקר, שיכלול סריקות של איברים פנימיים של בני אדם שהתבצעו במכשיר החברה, עוד ברבעון הנוכחי. כמו כן, ננוקס תערוך בשבוע הבא, במטה החברה בנווה-אילן, וובינר וירטואלי שבו ידגימו את פעולתו של המכשיר.

הצעדים הללו נועדו להציג בפני הקהילה הרפואית את יכולותיה של הטכנולוגיה,  וגם להסיר ספקות לא מעטים שהושמעו בשנים האחרונות לנוכח ההבטחה של החברה "לשבש את עולם הרנטגן" עם סורק רנטגן ו-CT זול מאוד, שבו הבזקי קרינת ה-X מופקים באמצעות שבב ולא באמצעות נורת להט. בחודש ספטמבר הגישה החברה ל-FDA בקשת אישור שיווק 510k עבור המערכת, וזאת לאחר דיאלוג ממושך שכלל גם בקשות מה-FDA להשלמות והבהרות. ננוקס החלה גם בהליך אישור רגולטורי באיחוד האירופי (CE Mark).

בחברה נמנעים מלהעריך מתי יתקבל האישור מה-FDA, אך למעשה בננוקס מתכוונים להתחיל במסחור המערכת עוד השנה, ללא תלות באישור ה-FDA, עם פריסת מערכות ראשונות בניגריה ולאחר מכן בגאנה. למעשה, לפחות לפי חזון החברה, מדינות מתפתחות מסוג זה, שבהן לאוכלוסיה ישנה נגישות נמוכה לסריקות הדמאה, הן שווקי היעד הראשוניים של החברה, ולאו דווקא שווקים מפותחים כמו ארצות הברית ואירופה.

"אנחנו מאמינים כי ברגע שנתחיל לפרוס את מערכת Nanox.ARC בניגריה ובמדינות ראשונות אחרות, מערכת הבריאות, בתי חולים ומפיצים יווכחו בתועלת שמספקת המערכת," אמר מנכ"ל החברה ארז מלצר. בסך הכול, קיבלה החברה במהלך השנים האחרונות הזמנות ל-6,850 מערכות במדינות שונות בעולם. עם זאת, יש לציין כי מרבית ההזמנות הללו בוצעו לפני זמן רב ויש להמתין ולראות אם יש להן תוקף גם כעת עם תחילת מסחור המערכת. המנכ"ל מלצר ציין כי החברה נמצאת בקשר רציף עם הלקוחות וחלקם אף מגיעים לישראל מפעם לפעם כדי לחזות בהתקדמות.

הכנסות מהחברות שרכשה

הכנסותיה של ננוקס ברבעון השלישי הסתכמו ב-2.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. ההפסד הנקי הסתכם ב-19.1 מיליון דולר. בקופת המזומנים של החברה יש כ-117.1 מיליון דולר. בשלב זה, מקורן של הכנסות החברה בפעילות של שלוש החברות שרכשה בסוף השנה שעברה: זברה מדיקל, שתחת ננוקס נקראת Nanox AI, חברת שירותי הרדיולוגיה האמריקאית USRAD ו-MDW, פלטפורמה המחברת בין מכוני דימות לרדיולוגים. כל החברות האלה אמורות להיות חלק מאקוסיסטם שלם של שירותי רדיולוגיה מתקדמים מקצה-לקצה, משלב הסריקה ועד  הפענוח והאבחון הן באמצעות בינה מלאכותית והן באמצעות רדיולוגים מומחים.

ננוקס פיתחה מכשיר דימות המבוסס על ייצור קרני רנטגן באמצעות רכיב MEMS במקום באמצעות מנורת להט, שחימומה מביא לפליטה של אלקטרונים. המערכת “הקרה” של ננוקס מהווה שינוי פרדיגמה לעומת מערכות הדימות ה”חמות”. להערכת החברה, הטכנולוגיה החדשה תאפשר לייצר מערכות דימות ניידות ונגישות יותר במחיר נמוך יותר בהשוואה למערכות אחרות בשוק ובמודל שירות (SAAS).

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: FDA , ננוקס