NTAS האוסטרלית הזמינה 20 מטוסי נוסעים חשמליים מאוויאיישן

13 נובמבר, 2022

NTAS מפעילה טיסות צ'רטר ופרטיות בטריטוריה הצפונית של אוסטרליה. אוויאיישן צברה כבר הזמנות בהיקף כולל של יותר מ-2 מיליארד דולר

יצרנית המטוסים החשמליים אוויאיישן (Eviation) דיווחה בסוף השבוע על לקוח נוסף, חברת התעופה האזורית האוסטרלית Northern Territory Air Services, אשר הזמינה מהחברה כ-20 מטוסי נוסעים חשמליים. זהו הלקוח הראשון של אוויאיישן באוסטרליה.

NTAS, שממוקמת בעיר אליס ספרינגס, מפעילה טיסות צ'רטר וטיסות פרטיות בטריטוריה הצפונית של אוסטרליה, אחת הפדרציות המרכיבות את המדינה. זהו אזור מדברי ברובו ודליל באוכלוסיה. החברה מפעילה טיסות המחברות בין יעדים שונים בטריטוריה הצפונית ובין שדות התעופה המרכזיים בפדרציה לערים מרכזיות באוסטרליה כמו סידני ומלבורן. החברה גם מפעילה טיסות סיור לתיירים מעל המדבר. 

בתחילת החודש דיווחה אוויאיישן כי ההיקף הכספי של ההזמנות שקיבלה עד כה למטוס החשמלי Alice שפיתחה חצה את רף 2 מיליארד דולר. בשנתיים האחרונות קיבלה החברה הזמנות, במתכונת של "מכתבי כוונות" (LOU), מחברות תעופה אזוריות כמו Cape Air ו-GlobalX, המפעילות טיסות לטווחים בינוניים בתוך ארצות הברית, וחברות תובלה כמו DHL Express. בסך הכול, קיבלה אוויאיישן הזמנות לכמעט 300 מטוסי נוסעים ומטען.

בחודש אוקטובר דיווחה החברה על לקוח ראשון באירופה, כאשר חברת התעופה האזורית הגרמנית Evia Aero חתמה על מכתב כוונות להזמנת כ-25 מטוסי נוסעים. Evia היא חברת סטארט-אפ המתמקדת בתעופה לא מזהמת, ולצד מטוסי Alice היא הצטיידה גם במטוסים שעברו הסבה למנועי מימן. החברה מפעילה קווי תעופה בתוך אירופה בין גרמניה, אוסטריה, הולנד ודנמרק

המטוס “אליס” מונע באמצעות שני מנועים חשמליים ואינו פולט פחמן. הוא יכול לשאת עד 9 נוסעים למרחק של עד 1,000 ק”מ במהירות של כ-450 קמ”ש, ומיועד לשרת את שוק הטיסות האזוריות והקצרות. מדובר בקווי תעופה למרחקים של כמה מאות קילומטרים, שבדרך כלל מחברים בין ערים בתוך אותה מדינה.

ב-28 בספטמבר השיגה אוויאיישן ציון דרך משמעותי, כאשר ביצעה את טיסת המבחן הראשונה של המטוס אשר המריאה מנמל התעופה הבינלאומי של מחוז גרנט (MWH) בוושינגטון, ונמשכה כ-8 דקות. כעת מתכוונת אוויאיישן לייצר עוד 3 מטוסי מבחן, לצורך ביצוע טיסות המבחן הנדרשות בדרך לקבל רישיון מה-FAA. החברה מעריכה כי מטוסיה יוכלו להתחיל בטיסות מסחריות ב-2027.

“ההתפתחות החשובה ביותר בעולם התעופה מאז מנוע הסילון”: ריאיון מיוחד עם מנכ”ל החברה גרגורי דייוויס וסמנכ”ל הטכנולוגיות ליאור זיוון>>>

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אוויאיישן , אוסטרליה , מטוס חשמלי