בעלי המניות הצביעו נגד ההצעות של הנהלת ננו-דיימנשן

14 דצמבר, 2022

בקשות החברה להוריד את תמחור האופציות של המנכ"ל יואב שטרן, ולהגדיל את הון המניות של החברה - נדחו. החברה מיהרה להאשים גורמים עויינים שלדבריה מנסים להשתלט על החברה ועל קופת המזומנים שלה

באסיפת בעלי המניות המיוחדת שהתכנסה אתמול (ג'), דחו בעלי המניות של ננו-דיימנשן את כל שלוש ההצעות שהעלתה החברה לסדר היום. ההצעות נגעו להגדלת הון מניות החברה, עדכון השיפוי הניתן לדירקטורים, ובקשה לתמחר מחדש את מחיר המימוש של כתבי האופציות שבידי מנכ"ל החברה יואב שטרן.

נזכיר כי המנכ”ל שטרן מחזיק בכתבי אופציות לכ-10% ממניות החברה. ואולם, מחיר המימוש שלהן הוא 6.16 דולר, כמעט פי 3 ממחיר השוק. כלומר, מחיר המימוש הנוכחי אינו ריאלי בעתיד הנראה לעין. אמש באסיפה עלתה להצבעה בקשה להוריד משמעותית את מחיר המימוש ל-2.46 דולר, בקרבת מחיר המניה הנוכחי. בתגובה למפלה, פרסמה החברה מכתב ובו היא מפנה אצבע מאשימה לעבר גורמים שמנסים, לכאורה, להשתלט על החברה ועל קופת המזומנים הגדולה שברשותה.

במכתב למשקיעים, תחת הכותרת "חברת ננו דיימנשן נחושה למנוע פגיעה בנכסי החברה", נכתב: "בתקופה האחרונה, נכסי ננו דיימנשן הפכו ליעד אטרקטיבי ומפתה עבור גופים בעלי אינטרס הפועלים להשתלט על החברה לצורכיהם העסקיים ו/או האישיים. פעילותם מרמזת שמטרתם הינה לפרק את החברה. […] ייתכן וניסיונות אלו נעשים על סמך אינטרסים של בעלי-מניות ומתחרים מסוימים, אשר שמו להם מטרה להשתלט על קופת החברה של ננו דיימנשן לתועלתם האישית ול טובת ענייניהם העסקיים." 

הנהלת ננו-דיימנשן מרמזת, כך נראה, לקרן ההשקעות הקנדית מרצ'ינסון, אחת מבעלות המניות הגדולות בחברה. על פי דיווח בבלומברג בתחילת חודש נובמבר, מרצ'ינסון הציעה לרכוש את מלוא מניותיה של ננו-דיימנשן לפי מחיר 4 דולר למניה, המשקף שווי חברה של מיליארד דולר. מדובר היה, על פניו, בפרמיה נאה של 66% ביחס לשווי החברה בנסד"ק באותה עת, אך פחות מהסכום בקופת המזומנים של החברה – כ-1.2 מיליארד דולר לערך.

בחודש האחרון התפרסמה בעיתון "כלכליסט" סדרה של כתבות ביקורתיות כלפי הנהלת ננו-דיימנשן, שהדגישו את ההיבטים הבעייתיים בהתנהלות החברה, הדירקטוריון ובפרט המנכ"ל שטרן. במכתב שפורסם היום, כינתה החברה את הפרסומים, "קמפיין הכפשה שלדעתנו נועד במטרה לפגוע בחברה ובמנהליה ולהצדיק את ניסיון  ההשתלטות של אותו גוף אינטרסנטי המסובך עם הרשויות והרגולטורים בארה"ב."

נראה כי זה לא סוף פסוק בסאגה. בהנהלת ננו-דיימנשן מזהירים: "בחודשים הקרובים, ייתכן ויהיו עוד ניסיונות להפריע לניהול העסקי של החברה מתוך כוונה לבלום את החברה מלהגשים את חזונה ואת האס טרטגיה העסקית שלה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן