אורה אייר נמכרת ל-Molekule בכ-10 מיליון דולר בלבד

27 פברואר, 2023

בעקבות ההודעה זינקו מניות אורה אייר בבורסה בתל אביב בכ-78%. החברה פיתחה טכנולוגיה רב-שלבית לטיהור אוויר בחללים סגורים, ומעסיקה כ-50 עובדים. העיסקה צפויה להיסגר בתחילת המחצית השנייה של 2023

חברת אורה אייר (Aura Smart Air) התל אביבית חתמה על הסכם מכירתה לחברת מערכות טיהור האוויר האמריקאית Molekule Group בעיסקת החלפת מניות המעניקה פרימיום של 183% לבעלי המניות של אורה אייר. כיום נסחרת אורה אייר בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 12.17 מיליון שקל. בעקבות ההודעה זינקו מניות אורה אייר בבורסה בתל אביב בכ-78%. חברת מולקול תרכוש אותה לפי מחיר מניה של 0.35, כאשר המשקיעים באורה אייר יקבלו 3.5 מיליון מניות Molekule בשווי מוערך של כ-10 מיליון דולר, באופן שבו הם יקבלו ביום סגירת העיסקה בכ-10% ממניות מולקול.

לאחר השלמת העיסקה תמשיך אורה אייר לפעול מישראל תחת השם מולקול במעמד של חברה בת הנמצאת בבעלותה המלאה של מולקול. חברת Aura Air הוקמה בשנת 2018 על-ידי האחים אביעד ואלדר שניידרמן, על-בסיס טכנולוגיה רב-שלבית לטיהור אוויר בחללים סגורים: סינון גופים גדולים באמצעות פילטר, חשיפת האוויר לקרינה אולטרה-סגולה, העברת האוויר דרך מסנן לספיחת חלקיקים מאוד קטנים והוספת יונים חיוביים ושליליים לצורך שיפור איכות האוויר ופגיעה נוספת במזהמים ביולוגיים. ביוני 2021 היא נכנסה למסחר בבורסה בתל אביב באמצעות הנפקת מניות שבמהלכה גייסה כ-35 מיליון שקל לפי שווי של כ-132 מיליון שקל.

מולקול הופכת לקבוצה

חברת מולקול הוקמה בשנת 2014 על בסיס טכנולוגיה לטיהור אוויר המבוססת על עקרון החימצון של מולקולות אורגניות (photo electrochemical oxidation). האוויר מועבר דרך מסנן שיש בו חומר אקטיבי. כאשר מוקרן אור על המסנן, החומר משחרר יוני OH, אשר גורמים לחימצון של המולקולות האורגניות (חיידקים, וירוסים וכדומה), ועל-ידי כך מנטרלים אותן. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-75 מיליון דולר, ובתשעת החודשים הראשונים של 2022 הסתכמו מכירותיה בכ-35 מיליון דולר.

לאחרונה החברה החלה בגיבוש אסטרטגיית צמיחה, ובחודש שעבר היא התמזגה עם טיהור האוויר מפלורידה, AeroClean. במסגרת העיסקה הזאת קיבלו בעלי המניות של מולקול 49.5% ממניות החברה הממוזגת, הנהלת החברה הועברה למטה של AeroClean בפלורידה, ושם החברה שונה ל-Molekule. אורה אייר מעסיקה כ-50 עובדים. ההסכם כולל המשך ייצור בישראל והפצת מוצרי אורה אייר על-ידי שאר השותפות בקבוצה. מטרה נוספת היא שילוב טכנולוגיית התוכנה וה-IoT של אורה אייר בכל המוצרים של קבוצת מולקול. העיסקה צפויה להיסגר בתחילת המחצית השנייה של 2023.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , קלינטק

פורסם בתגיות: אורה אייר