גרמניה תפתח מחשב-על ממונע לכלי-רכב

1 מרץ, 2023

אינפיניאון מובילה קונסורציום של 30 חברות וגופי מחקר, המצוייד ב-90 מיליון אירו לצורך פיתוח מחשב מרכזי עבור מכוניות העתיד. "המטרה שלנו היא להבטיח את העצמאות הדיגיטלית של תעשיית הרכב הגרמנית והאירופית"

משרד המחקר הגרמני הקים קבוצת פיתוח חדשה והטיל עליה את המשימה לפתח מחשב-על ממונע אשר ישמש כמרכז העצבים של מכוניות אוטונומיות, חשמליות ומקושרות של הדור הבא. הקבוצה מורכבת מ-30 חברות תוכנה ואלקטרוניקה גרמניות, יצרניות מערכות עבור תעשיית הרכב, ענקיות תעשייה גרמניות דוגמת בוש וקונטיננטל, ומכוני מחקר מובילים, בהם: פראונהופר וקרלסרוה. הפרוייקט קיבל תקציב של יותר מ-90 מיליון אירו, מהם 46 מיליון אירו אשר מגיעים ישירות המדינה, והשאר מתקציבי השותפות לקבוצה. מדובר בפרוייקט הפיתוח הטכנולוגי מהגדולים ביותר המתבצעים כיום בגרמניה.

הפרוייקט שנחנך היום (ד'), קיבל את השם Mannheim-CeCaS, שהוא קיצור של: CentralCarServer, ומיועד לסיים את עבודת הפיתוח בתוך כשלוש שנים. חברת אינפיאון (Infineon) הודיעה שהיא נבחרה להוביל את פרוייקט הפיתוח, שבמהלכו יתוכנן מחשב חדש אשר יתבסס על שבב סיליקון ייעודי שאותו היא מתכננת לייצר באמצעות טרנזיסטורי FinFET. החברה מסרה שהמטרה היא לפתח מחשב אשר מטפל בכל הצרכים של הרכב, החל מניהול מערכות הניהוג האוטונומי והחיישנים, מערכות הטעינה וניהול ההספק החשמלי, בקרת המערכות המכניות ומערכות התקשורת ומערכות המידע והבידור.

המחשב החדש יכיל מרכיבים של ASIC ייעודי, מרכיבים של שבבים ייעודיים עבור בינה מלאכותית, מודולי תקשורת מהירה וייאמץ גישה מסתגלת גם ברמת החומרה וגם ברמת התוכנה. המטרה היא לפתח מערכת שתעמוד בהצלחה בדרישות ההסמכה של תעשיית הרכב (ASIL-D). מנהל חטיבת הרכב בחברת אינפיניאון, פטר שיפר (בתמונה למעלה), אמר שהאופן שבו השוק קיבל בהתלהבות את מערכות העזר לנהג (ADAS), מלמדת שעדיין יש מקום רב להתקדם בתחום האוטומציה של הנהיגה. "מטרת הפרוייקט הזה היא להבטיח את העצמאות הדיגיטלית של תעשיית הרכב הגרמנית והאירופית".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אינפיניאון , רכב