אינוויז הטמיעה את השבב של ואלנס ב-LiDAR החדש

1 מרץ, 2023

שבב VA7000 שולב בחיישן הלידאר המסתובב של אינוויז. "השבב היחיד בשוק שענה לדרישותיהם". ואלנס דיווחה היום על הכנסות שיא ב-2022. בחברה מקווים להכריז השנה על זכיות תכנון חדשות בעולם הרכב

בתמונה למעלה: חיישן Innoviz360 של חברת אינוויז

חברת אינוויז (Innoviz) הטמיעה את שבב התקשורת מדגם VA7000 של חברת ואלנס (Valens) מהוד השרון בחיישן ה-LiDAR החדש Innoviz360, המספק סריקה סביבתית של 360° אמצעות תנועה סיבובית רציפה. כך גילה מנכ"ל ואלנס, גדעון בן-צבי, בשיחת הוועידה שהתקיימה היום (ד') לאחר פרסום הדו"ח השנתי של החברה.החיישן נחשף לציבור לראשונה בתערוכת CES שנערכה בינואר 2023 בלאס וגאס. לדבריו, "VA7000 היה השבב היחיד בשוק שענה לדרישות של אינוויז להעברת תקשורת מהחיישן דרך מערכת ה-ADAS ואל  יחידת המחשוב".

בן-צבי גם גילה שהחברה נמצאת במגעים מתקדמים עם מספר יצרניות רכב המתעניינות בשבב, ומקווה להכריז עוד השנה על זכיות תכנון חדשות. אינוויז טרם הכריזה על זכיות תכנון עבור ה-LiDAR המסתובב, אך בהיותה ספקית של מערכות שלמות בשוק הרכב (Tier-1), זכיות תכנון עבור ה-LiDAR החדש יובילו גם את השבב של ואלנס לתוך דגמי הרכב. שבב VA7000 מיועד לקשר את יחידות המחשוב ברכב ואת מערכות ה-ADAS והנהיגה אוטונומית אל מערכות החישה כמו מצלמות, חיישני LiDAR וחיישני מכ”ם.

הוא מאפשר להעביר תכני וידאו ואודיו לא דחוסים, ונתונים בפורמטים ובפרוטוקולים שונים כמו USB ואיתרנט, במהירות אולטרה מהירה של עד 16Gbps ועל-גבי צמד חוטי נחושת (UTP) פשוטים למרחק של עד 15 מטר. הדבר פותר בעיות חומרה מרכזיות במכונית, כמו משקלה הרב של הכבילה ברכב וההפרעות האלקטרומגנטיות העשויות לפגוע באיכות האות. חיישן Innoviz360 נחשב ליוצא דופן באינוויז: בניגוד לחיישנים הקודמים של החברה המבוססים על סריקה ללא תנועה מכנית, החישן החדש מבצע את הסריקה באמצעות אלמנט נע, ומספק מידע יעיל עד לטווח של 300 מטר. המוצר מיועד לשימוש ברכב אוטונומי, ציוד מכני הנדסי, ערים חכמות, פתרונות לוגיסטיקה, בנייה וימאות.

ואלנס דיווחה היום על הכנסות של 23.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי, עלייה של 13.2% מהרבעון המקביל. בשנת 2022 הסתכמו הכנסות החברה ב-90.7 מיליון דולר, עלייה של 28.3% בהשוואה ל-2021. ההכנסות משוק הרכב גדלו פי שניים ב-2022, כתוצאה משילוב השבב הקודם של החברה, VA6000, בדגמי מרצדס-בנץ. ההפסד הנקי (על בסיס GAAP) ב-2022 הסתכם ב-27.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-26.5 מיליון דולר ב-2021.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אינוויז , המהפכה המשפטית , ואלנס