סופרקום תספק לרומניה אזיקים אלקטרוניים ב-7.1 מיליון דולר

19 מרץ, 2023

זוהי ההזמנה השנייה ממשרד הפנים הרומני. האזיקים ישמשו גם לאכיפת צווי הרחקה נגד גברים אלימים. בישראל צפויה הממשלה לדחות בחצי שנה את חוק הפיקוח האלקטרוני בשל התנגדות בן גביר

חברת סופרקום (SuperCom) דיווחה בסוף השבוע על זכייה בחוזה עם משרד הפנים של רומניה לאספקת מערכות איזוק אלקטרוני חכמות, PureSecurity, בהיקף של 7.1 מיליון דולר. האזיקים האלקטרוניים, שיסופקו במהלך השנה, ישמשו לצורך אכיפת צווי הרחקה במקרים של אלימות במשפחה, אכיפת מעצרי בית ופיקוח על אסירים משוחררים שיש כנגדם אי-אילו הגבלות תנועה.

זו ההזמנה השנייה שמקבלת סופרקום ממשלת רומניה. היקפה של ההזמנה הראשונה עמד על 8 מיליון דולר. בחודש אוגוסט דיווחה החברה על הסכם עם ממשלה של מדינה באיחוד האירופי’ לאספקת מערכות איזוק אלקטרוני בהיקף של 33 מיליון דולר. מדובר בפרויקט נרחב המיועד לפקח אחר 15 אלף איש בו-זמנית.

על פי הדיווחים בתקשורת הישראלית, הממשלה צפויה לדחות השבוע בחצי שנה את קידום חוק פיקוח אלקטרוני לגברים אלימים, שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, וזאת על רקע רצונו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לבחון מחדש את החוק המוצע. המהלך עורר ביקורת רבה, בייחוד על רקע רציחתה של דריה לייטל על ידי בעלה ביום שישי האחרון.

התראה במקרה של הפרת צו הרחקה

האזיק של סופרקום

סופרקום עוסקת בפיתוח פתרונות מעקב אלקטרוניים לאסירים משוחררים ואנשים אחרים המצויים תחת השגחה, כמו למשל אנשים הלוקים בדמנציה ועלולים ללכת לאיבוד. בחודשים הראשונים של משבר הקורונה השיקה פתרון המותאם להשגחה אחר חולי קורונה או אנשים הנדרשים בבידוד.

האזיק הינו למעשה צמיד דקיק וקל-משקל המולבש על הקרסול מתחת לגרב ואינו מפריע לשגרת יומו של האדם ואינו גלוי לעיני הסביבה. הצמיד מתקשר עם תחנת בסיס בבית בתקשורת בלוטות’ קצרת-מרחק ועל-כן האדם שתחת פיקוח אינו יכול לצאת מביתו מבלי לגרור התראה. המכשיר גם מצויד בקורא טביעות אצבע לצורך זיהוי. במקרים של צווי הרחקה, ניתן לשייך את הצמיד למכשרי הסמרטפון של האזוק ושל האישה שהוציאה את צו ההרחקה, וכך להבטיח עמידה בתנאי הצו. במקרה של חריגה, תתקבל התראה מיידית על הימצאותו של הגבר האלים בסמיכות לאישה באופן שמפר את תנאי הצו.

האזיק של סופרקום

הכנסות סופרקום ברבעון השלישי 2022 עמדו על 6.5 מיליון דולר, פי שניים לעומת הרבעון המקביל. החברה נסחרת בנסד"ק בשווי שוק של 5.3 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אבטחה , חדשות

פורסם בתגיות: סופרקום , רומניה