דירקטוריון סטרטסיס דחה את הצעת המיזוג של ננו דיימנשן

22 מרץ, 2023

לאחר סדרת רכישות שקטות, נו דיימנשן היא כיום בעלת המניות הגדולה בסטרטסיס, והציעה לרכוש אותה לפי מחיר מניה של 18 דולר, כלומר כ-1.1 מיליארד דולר. הדירקטוריון אימץ לאחרונה מנגנון "גלולת רעל" כדי לבלום את ננו דיימנשן

דירקטוריון חברת סטרטסיס (Stratasys) הישראלית-אמריקאית, הודיע היום שהוא דוחה את הצעת הרכש שהגישה חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מרחובות ב-9 למרץ 2023. ננו דיימנשן הציעה לרכוש את סטרטסיס לפי מחיר מניה של 18 דולר, כלומר תמורת כ-1.1 מיליארד דולר. סטרטסיס הודיעה שהדירקטוריון דחה את ההצעה פה אחד. "הדירקטוריון בדק בקפידה את ההצעה, ולאחר הבחינה הקפדנית קבע שההצעה משקפת הערכת חסר משמעותית של החברה ביחס לערך הגלום בהמשך פעילותה באופן עצמאי, ושהיא אינה לטובת האינטרסים של החברה ובעלי המניות שלה".

בתגובה להודעת הדירקטוריון מסרה ננו דיימנשן כי לפי אמונתה, "המיזוג בינה לבין סטרטסיס יוביל לרווח ברור לבעלי מניות ננו דיימנשן ולהצפת ערך גבוהה לבעלי מניות סטרטסיס, לצד הזדמנויות רבות נוספות שיביא עימו המיזוג, והיא תמשיך במסלול להגשמת חזון זה". המאבק על סטרטסיס החל לפני קצת יותר מחצי שנה: באמצע 2022 ננו-דיימנשן רכשה בשוק החופשי יותר מ-12% ממניות סטרטסיס. כיום היא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה ומחזיקה בכ-14.5% ממניותיה.

המהלך הבהיל את הנהלת סטרטסיס ואת הדירקטוריון, אשר העריכו שהם נקלעו למתקפת השתלטות עויינת. בסוף יולי 2022 אישר הדירקטוריון תוכנית מוגבלת בזמן (לשנה אחת) שנועדה להגן זכויות בעלי המניות הקיימים (Shareholder Rights Plan). במסגרת התוכנית, במידה ובעל מניות כלשהו יחזיק בנתח של יותר מ-15% ממניות החברה, לכל יתר בעלי המניות תהיה הזכות לרכוש מניה נוספת, חדשה, על כל מניה שהם מחזיקים, במחיר סמלי של סנט אחד.

ננו דיימנשן מנהלת מאבק בשתי חזיתות

התוכנית הזו היא צעד מנע כנגד ניסיון השתלטות עוינת מצד חברה אחרת. בעולם המיזוגים והרכישות, מנגנון זה ידוע בשם “גלולת רעל”, וזאת מאחר שבמידה ואכן בעל מניות כלשהו יעבור את רף 15%, כל יתר בעלי המניות יוכלו להכפיל את מספר המניות שברשותם והדבר יביא לדילול משמעותי בשיעור האחזקות של החברה התוקפת, שלא תהיה זכאית להכפיל את מניותיה. תוכנית ההשתלטות על סטרטסיס מתמודדת כיום עם מכשול נוסף: מאבק שליטה על חברת ננו דיימנשן עצמה, המתחולל כעת בין הנהלת החברה והדירקטוריון לבין קרן מרצ'ינסון האקטיביסטית. המאבק הזה צפוי להסתיים רק בעוד מספר חודשים לאחר קבלת החלטה של בית המשפט בישראל, כך שיכול להיות שחברת סטרטסיס זכתה בפרק זמן נוסף לפני המהלך הבא בנסיון ההשתלטות.

חברת סטרטסיס מייצרת מדפסות תלת מימד מקצועיות לתחומי התעופה, התעשייה, הבריאות ועוד. בשנת 2022 הסתכמו מכירותיה בכ-651 מיליון דולר. החברה דיווחה על הפסד נקי של 29 מיליון דולר. החברה מעריכה שמכירותיה ב-2023 יסתכמו בכ-620-670 מיליון דולר. סטרטסיס נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כמיליארד דולר. חברת ננו דיימנשן מספקת פתרונות ייצור אלקטרוני באמצעות מדפסת PCB שהיא פיתחה ומערכות ייצור של החברות שהיא רכשה בשנתיים האחרונות: אסמטק השווייצרית, פורמטק ההולנדית, Global Inkjet הבריטית וננו-פבריקה הישראלית. בתשעת החודשים הרקאשונים של 2022 הסתכמו מכירותיה בכ31.5 מיליון דולר. כיום היא נסחרת בנסד"ק בשווי שוק של כ-640 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Nano Dimension , Stratasys , ננו-דיימנשן , סטרטסיס