ענף המלונאות מוביל באימוץ רובוטים אוטונומיים

3 אפריל, 2023

להערכת Research Dive, שוק הרובוטים לענף המלונאות יצמח ל-17.1 מיליארד דולר עד 2028. בישראל, רשת "פתאל" מדווחת כי הצטיידה בצי רובוטים אוטונומיים לניקיון

מחקר חדש מגלה כי אחד הענפים שמובילים את מגמת אימוץ הרובוטים השיתופיים ("קובוטים") הוא ענף המלונאות. לפי מכון Research Dive, שוק הרובוטים העולמי לענף המלונאות צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי מסחרר של 25.7% ולהגיע עד שנת 2028 להיקף של 17.1 מיליארד דולר.

רובוטים משמשים בענף המלונאות לביצוע אוטונומי של מגוון הולך וגדל של משימות, מניקיון ומילצור ועד תחזוקה ושירות חדרים. לדברי האנליסטים של מכון המחקר, מגפת הקורונה היא זו שנתנה את הדחיפה הראשונית לשוק הרובוטיקה, על רקע הצורך לשמור על ההיגיינה במרחבים ציבוריים. ואולם, גם לאחר תום המשבר, פריסת הרובוטים בבתי מלון ממשיכה בקצב גבוה על רקע מחסור בכוח אדם ומתוך רצון לייעל את התפעול ולחסוך בעלויות. במכון מציינים כי חל גם גידול במספר חברות הסטארט-אפ העוסקות בתחום התיירות והארחה.

גם בישראל ניכר אימוץ גובר של פתרונות רובוטיים בענף המלונאות. בתחילת השבוע דיווחה חטיבת Robotize של חברת הטכנולוגיה "מיטווך ובניו", כי רשת המלונות "פתאל" הצטיידה בצי של רובוטים אוטונומיים לניקיון, מתוצרת סופטבנק. הרובוטים הראשונים בעסקה כבר פרוסים בבתי המלון של הרשת "גורדון ביץ'" ו"הרודס" בתל אביב. בעבר דיווחה Robotize על עסקאות דומות עם המלונות קראון פלאזה וקרלטון בתל אביב. ב-Robotize מעריכים כי הרובוטים הללו עשויים לחסוך למלון עד 25% מההוצאות השנתיות על ניקיון.

לפי התאחדות המלונות, בענף המלונאות בישראל מועסקים כ-40 אלף עובדים, נכון לסוף 2022, ונדרשים עוד כ-5,000 עובדים לכל הפחות כדי לתת מענה לצרכים של הענף, בייחוד בעונת התיירות. אמיר מיטווך, מנהל הפיתוח העסקי של Robotize, מעיד כי המלונות בישראל פונים יותר ויותר לרובוטים אוטונומיים כמענה למחסור בכוח האדם. "הרובוטים האוטונומיים מביאים תועלות רבות הן ברמה התפעולית והן ברמת החווייה של האורח."

האזינו לשיחה עם אמיר מיטווך מ-Robotize, מתוך תוכנית מס' 41 בפודקאסט שלנו, שעלתה ביולי 2021:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רובוטיקה

פורסם בתגיות: מיטווך ובניו , מלונאות , סופטבנק