בירד נכנסת לשוק הבטחוני האמריקאי

25 אפריל, 2023

חתמה על הסכם עם SNC, חברה בטחונית אמריקאית שעובדת מול משרד ההגנה ונאסא. SNC תייצר את מערכות ההגנה האוויריות של בירד בארה"ב והשתיים ישווקו אותן לצבא ארה"ב ובנות ברית אחרות

[בתמונה למעלה: מסוק Mi-17 של האו”ם במשימת שמירת שלום באפריקה, המצויד במערכת ההגנה של חברת בירד. צילום: בירד]

חברת בירד אירוסיסטמס (BIRD Aerosystems) חתמה על שותפות אסטרטגית עם חברת Sierra Nevada Corporation האמריקאית, יצרנית ואינטגרטורית ביטחונית המתמחה בתחום התעופה והחלל. שיתוף הפעולה יתמקד בקו מערכות ההגנה על כלי-טיס (AMPS) שפיתחה בירד מפני טילי כתף. שתי החברות ישווקו את המערכות הללו בשוק הבטחוני האמריקאי והבינלאומי.

במסגרת השותפות, SNC תייצר את המערכות של בירד על אדמת ארצות הברית, דבר שיאפשר לשתי החברות לגשת למכרזים של משרד ההגנה האמריקאי. שתי החברות ישווקו את המערכות גם לצבאות בעולם של בעלות ברית של ארצות הברית.

SNC היא חברה בטחונית פרטית, שבסיסה במדינת נבדה. הכנסותיה ב-2021 הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר. החברה מתמחה בהתאמה והטמעת מערכות בכלי-טיס, והיא פועלת גם בתחום החלל והרפואה-מרחוק. SNC עובדת כקבלנית משנה מול צבא ארצות הברית, נאסא וחברות חלל פרטיות. SNC היתה מעורבת ביותר מ-400 משימות חלל ובימים אלה היא מפתחת עבור נאסא את מעבורת החלל Dream Chaser. לחברה מרכזי פעילות ב-19 מדינות בארצות הברית, וכן בבריטניה, גרמניה וטורקיה.  

מערכת ההגנה האקטיבית של בירד מזהה, מאמתת ומיירטת איומים קרקעיים כמו טילי-כתף מונחי חום, תוך התערבות מינימלית מצד הטייס. המערכות כוללות גם את חיישן MACS הייחודי של החברה, המבצע בו זמנית גם את פעולת האימות, גם את פעולת המעקב וגם את פעולת כיוון אמצעי היירוט, לאחר שמתקבלת התראה ראשונית מהחיישן האלקטרו-אופטי של המערכת. בכך המערכת מפחיתה את התראות השווא לרמה כמעט אפסית.

אחד הלקוחות המרכזיים של בירד בתחום מערכות ההגנה לכלי-טיס הוא האו"ם. בירד משתפת פעולה עם האו”ם יותר מעשור, בעיקר סביב הגנה על כלי-טיס באפריקה, שם איום טילי-הכתף ממשי במיוחד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , SNC