נובה תקים מתקני ייצור בקליפורניה ובגרמניה

13 מאי, 2023

הכנסותיה של יצרנית מערכות המדידה ירדו ברבעון הראשון ב-13% וצפויות לרדת בשיעור נוסף ברבעון הבא. החברה מדווחת על ביקוש גבוה בסין ומכירות שיא של מוצרי תוכנה

חברת נובה (Nova), המפתחת מערכות מדידה לייצור שבבים, דיווחה בסוף השבוע על הכנסות של 132.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023, בהתאם לתחזיות החברה אך ירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל ב-2022 וירידה של 13% לעומת הרבעון הקודם. עם זאת, הרווחיות השתפרה מ-55% ברבעון הקודם ל-58%, בין היתר הודות למכירות שיא של מוצרי התוכנה וכלי AI גנרטיביים ולמידת-מכונה לשיפור תפוקה בקווי ייצור. בעקבות כך הסתכם הרווח הנקיב-34.6 מיליון דולר.

יצרניות זכרונות וקבלניות ייצור (foundry) היוו 80% מהכנסות החברה. 50% מהכנסות היו עבור ייצור שבבים בגיאומטריות מתקדמות, כאשר מתוך כלל המכירות ליצרניות של רכיבים לוגיים (לדוגמה, מעבדים) היו עבור ייצור ב-5 ננומטר ומטה. בנוסף, בנובה מדווחים על ביקוש גבוה מסין, בעיקר עבור קווי ייצור של 28 ננומטר. נובה ממשיכה להרחיב את יכולות הייצור והפריסה הגלובלית שלה. ברבעון האחרון חנכה החברה חדר נקי נוסף בישראל, והיא מתכוונת כעת לחנוך מרכז חדשנות וייצור בקליפורניה, בתחום מטרולוגיית חומרים, וכן משרדים ומתקן ייצור בגרמניה.

עם זאת, בדומה לשחקניות רבות בשוק הסמיקונדקטור, גם נובה מדווחת על חולשה ניכרת בשוק השנה על רקע המצב המקרו-כלכלי בעולם. מנכ"ל נובה גבי וייסמן, שמונה לתפקיד בחודש פברואר במקום איתן אופנהיים, אמר בשיחת הוועידה: "אנחנו פועלים בסביבה מורכבת עם נראות נמוכה, מה שמקשה על רבות מהשחקניות בתעשיית השבבים. ההאטה במנועי הצמיחה המסורתיים של התעשייה, ובראשם שווקי המובייל וה-PC, מקוזזת רק בחלקה על ידי המשקל הגדל של תחומי הרכב, AI ויישומים תעשייתיים. יצרניות זכרונות מקטינות את השקעות ההון והמלאים, וכך גם קבלניות הייצור ויצרניות של רכיבים לוגיים, גם אם במידה מתונה יותר." ברבעון הבא צופה החברה הכנסות של 117-125 מיליון דולר. בטווח הארוך יותר, נובה הציבה מיעד להגיע להכנסות שנתיות של מיליארד דולר.

חברת נובה מעסיקה כ-1,100 עובדים ונסחרת בתל אביב ובנסד”ק לפי שווי שוק של כ-3.1 מיליארד דולר. החברה מספקת מכונות לבקרת תהליכים בתעשיית השבבים בשלושה תחומים מרכזיים: מדידת מימדים של המבנים בשבב (Critical Dimensions), בדיקת תכונות החומרים בשבב (Materials Properties) וניתוח כימי של החומרים המשמשים בייצור השבב (Chemical Analytic). בינואר 2022 היא רכשה את חברת ancosys GmbH הגרמנית תמורת כ-100 מיליון דולר, המספקת פתרונות ניטור וניתוח כימיקלים עבור תעשיית השבבים. למעשה, הרבעון האחרון הוא גם הרבעון הראשון שבו מכירותיה כלולות בדו”ח של נובה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: נובה