אלטק רכשה 3 קווי ציפוי חדשים בהשקעה של כ-5.5 מיליון אירו

19 מאי, 2023

הקווים ייכנסו לפעולה בהדרגה החל מהמחצית השנייה של 2023. יצרנית ה-PCB מפתח תקווה דיווחה על צמיחה של 18% בהכנסות והמנייה זינקה ב-37%. "עדות להצלחת האסטרטגיה להשקיע בציוד חדשני"

בתמונה למעלה: מנכ”ל חברת אלטק, אלי יפה, על רקע קו ייצור של החברה בפתח תקווה. צילום: Techtime

בשונה מלא מעט חברות בתעשיית הסמיקונדקטור, יצרנית ה-PCB מפתח תקווה אלטק (Eltek) דווקא הצליחה לסיים את הרבעון הראשון בצמיחה חיובית. החברה רשמה הכנסות של 11.5 מיליון דולר, גידול של 18% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי זינק ב-144% ל-1.6 מיליון דולר. בעקבות התוצאה, זינקה מניית החברה אמש (ה') בנסד"ק ב-37% והיא נסחרת בשווי של 31.6 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, אלי יפה, אמר שהתוצאות הן "עדות להצלחה של אסטרטגיית החברה להשקיע בציוד חדשני ולהגדיל את תפוקת הייצור. צבר ההזמנות שלנו עלה ב-10% בהשוואה לתחילת השנה".

בהקשר זה, אלטק הודיעה כי רכשה שלושה קווי ציפוי (plating) חדשים, בעלות של 5.5 מיליון אירו. הקווים החדשים ייכנסו לפעולה בהדרגה במחצית השנייה של 2023 וב-2024 ו-2025. ציפוי הינו אחד השלבים האחרונים בייצור מעגל מודפס, ובו מצפים את המעגל בציפוי מתכתי כדי להגן על המעגלים מפני הסביבה החיצונית. מאלטק נמסר כי הקווים החדשים יאפשרו להגדיל את התפוקה, לשפר את היעילות ולגוון את היצע המוצרים.

יפה: "בהתאם לתוכנית ההשקעה המואצת שלנו, אנחנו מקצים משאבים נוספים לרכישת מכונות וציוד, ובתוך כך לשפר את תהליכי הייצור שלנו. המאמצים האלה תומכים בגידול בהכנסות וברווח הנקי שלנו". המהלכים האלה מתבצעים במסגרת תוכנית רב שנתית של החברה שנועדה לשדרג את התשתיות ולבנות קווי ייצור אוטומטיים שיהיו פחות תלויים בבני אדם.

בחודש מרץ הכריזה אלטק כי היא מפתחת מכונה לייצור מעגלים מודפסים, פרויקט הפיתוח קיבל אישור מרשות החדשנות, אשר תשתתף בכ-40% מתוך תקציב פיתוח מאושר של כ-800 אלף דולר. הפרויקט החל בינואר 2023 ואמור להסתיים עד סוף השנה. אלטק מעסיקה כ-400 עובדים ומתמחה בייצור מעגלים גמישים קשיחים ומעגלים מודפסים מורכבים. החברה נמצאת בשליטת קבוצת ניסטק (Nistec).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אלטק , אלי יפה , מעגלים מודפסים