ישראל עלתה על מפת העננים של AWS

9 אוגוסט, 2023

הכריזה על פתיחת Israel Region המאפשר לקבל שירותי ענן באמצעות שרתים המצויים בישראל. תשקיע בישראל 7.2 מיליארד דולר עד 2037. שוק תשתיות הענן הישראלי הסתכם בשנת 2022 בכ-634 מיליון דולר

שוק תשתיות הענן בישראל נמצא בצמיחה. בשנת 2022 הוא הסתכם בכ-634 מיליון דולר, ושומר על קצב גידול שנתי של כ-6.95%. להערכת חברת המחקר Research And Markets הוא צפוי להגיע להיקף של כ-949 מיליון דולר עד לשנת 2028. הגידול הזה מביא לארץ את ענקיות הענן הגדולות בעולם, דוגמת AWS, אז'ור, אורקל, גוגל ועוד. לפני שבוע הכריזה AWS על השקת ענן ישראלי (AWS Israel Region), אשר מספק את שירותי הענן מחוות שרתים בתוך מדינת ישראל. במקביל, היא העריכה שעד לשנת 2037 יסתכמו ההשקעות שלה בתשתיות הענן בישראל בכ-7.2 מיליארד דולר.

לפי התחשיב שלה, בתקופה הזאת יגדילו ההשקעות האלה את התוצר הגולמי של ישראל בכ-13.9 מיליארד דולר. בשנת 2021 זכתה AWS במכרז ממשלת ישראל להיות ספקית תשתיות הענן המרכזית עבור פרוייקט נימבוס (Nimbus): מסגרת לאספקת שירותי ענן לכל גופי השלטון בישראל – ממשרדי המממשלה ועד הרשויות המקומיות. החברה מסרה שכבר היום מספק הענן הישראלי שירותים לחברות מקומיות רבות מאוד, בהן: בנק הפועלים, בנק לאומי, ביטוח מגדל וביטוח הראל, חברות סטארט-אפ כמו Wiz ו-Wix ומשדרי ממשלה דוגמת משרד הבריאות, התחבורה  ועוד.

פתרונות אוטומציה של AllCloud

לחברת AWS העולמית יש כיום 102 אזורי זמינות (Regions) והיא מתכננת לפתוח עוד 12 אזורי זמינות בעולם. אזור AWS ישראל מכיל שלושה אזורי זמינות, שכל אחד מהם ממוקם באתר מרוחק אחד מהשני, כדי להבטיח המשכיות עסקית של הלקוחות במקרה חירום. החברה מסרה שהאתרים מספיק קרובים אחד לשני על-מנת לעמוד בדרישות מחמירות של מהירות תגובה והשהייה (Latency) נמוכה עבור יישומים קריטיים.

חברת AllCloud מסרה שהיא שותפת הייעוץ הראשית (AWS Premier Consulting Partner) והשותפה הבכירה של AWS בהשקת אזור ישראל. מנהל אזור EMEA בתחום תשתיות ענן ב-Allcloud, אילן נימני, אמר שעם השקת ה-Region של AWS, "נציע עתה כלים ופתרונות מוכנים לצריכה בשירות עצמי, שיסייעו לחברות מסחריות, למשרדי ממשלה במסגרת מכרז נימבוס ולמרכזי מו"פ, יישום מואץ ויעיל של שירותים שיביא לקיצור זמני ההטמעה ודכון של שעות אדם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ענן

פורסם בתגיות: AWS , ענן