קיידנס הכריזה על הדור השמיני של מעבדי Xtensa LX

10 אוגוסט, 2023

המעבדים הותאמו להפעלת יישומי AI באבזרי קצה. הפיתוח כלל שיפורים ברוב המודולים הפנימיים של המעבד, אשר ישולבו בשאר משפחות מעבדי ה-DSP ומאיצי ה-AI של טנסיליקה

חברת קיידנס (Cadence) הכריזה על מעבדי Xtensa LX8, שהם הדור השמיני במשפחת מעבדי Tensilica Xtensa LX. הדור החדש תוכנן במטרה לענות לצורך בחסכון באנרגיה ובהפעלת יישומי AI באבזרי קצה. החברה הסבירה שכדי לפתח את מעבדי הדור החדש היא ביצעה שינוי עומק בכל מערכות המעבד הפנימיות. "כיום לא מספיק להגדיל את תדר השעון או להוסיף מעבדים נוספים, וצריך להתמודד עם הסוגיות האחרות במעבד, כמו העברת נתונים, רוחב פס לזיכרון, השהיה וקלות תהליך האינטגרציה".

כך למשל, הרצת רשתות נוירוניות דורשת לעתים קרובות מערכי נתונים גדולים שיש לגשת אליהם במהירות מזיכרון המערכת כדי לעמוד בדרישות זמן אמת. ליבות עיבוד ומעבדי DSP צריכים לתמוך במספר אלגוריתמים בוזמנית, ובמסננים גדולים המאפשרים להפחית את זמני הגישה לזיכרון. החברה מסרה שהשינויים שבוצעו במעבדי LX8 ישולבו בשאר משפחות מעבדי ה-DSP ומאיצי ה-AI של טנסיליקה.

בין השינויים שבוצעו במעבד: שופר זיכרון המטמון L2 במטרה להפחית את הלחץ על זיכרונות המטמון ברמת L1, שופר חיזוי ההסתעפויות כדי לקבל האצה בביצועים הקריטיים של קוד בקרה, הותקנו ממשקי Arm AMBA מחוזקים כדי להאיץ את המירות התקשורת בין המודולים הפנימיים ולהוריד מהלחץ על אפיק המערכת הראשי, שיפור תהליך הגישה הישירה לזכרון (Direct memory access) מקל על מעבדי ה-DSP  לטפל באלגוריתמים תלת מימדיים מורכבים ולבצע פעולות פריסה/דחיסה והגדלת מספר הפסיקות (interrupts) ל-128.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: DSP , קיידנס