מולקול מבקשת לבטל את המיזוג עם אורה אייר

14 אוגוסט, 2023

בחודש יוני סיכמו החברות על מכירת אורה אייר תמורת 6.8 מיליון דולר. מולקול מבקשת לסגת מהמיזוג בהסכמה ואורה אייר בוחנת את צעדיה. המניה צונחת

פחות מחודשיים לאחר שחתמו על הסכם מיזוג, יצרנית מערכות טיהור האוויר האמריקאית Molekule Group הודיעה לחברת אורה אייר (Aura Air) כי היא מבקשת לבטל, בהסכמה, את הסכם המיזוג – כך דיווחה היום אורה אייר לבורסה בתל אביב. בעקבות ההודעה, צונחת מניית אורה אייר בתל אביב בכ-30%, לשווי שוק של כ-9 מיליון שקל.

בהודעה לא פורטו הסיבות מאחורי ההחלטה לסגת מהמיזוג. לצד זאת, מולקול מבקשת להמשיך בשיתוף פעולה מסחרי וטכנולוגי בין החברות. אורה אייר בוחנת את צעדיה. באמצע חודש יוני חתמו החברות על הסכם לפיו מולקול תרכוש את אורה אייר תמורת 6.8 מיליון דולר.

חברת מולקול הוקמה בשנת 2014 על בסיס טכנולוגיה לטיהור אוויר המבוססת על עקרון החימצון של מולקולות אורגניות. לאחרונה החברה גיבשה אסטרטגיית צמיחה, ובינואר 2023 התמזגה עם חברת טיהור האוויר AeroClean. ברבעון הראשון הסתכמו הכנסותיה ב-8.3 מיליון דולר. ההפסד הנקי הסתכם ב-9.9 מיליון דולר ובקופת המזומנים שלה, נכון לסוף הרבעון הראשון, היו כ-7.2 מיליון דולר. היא נסחרת בנסד"ק בשווי שוק של 73 מיליון דולר.

חברת אורה אייר הוקמה בשנת 2018 על-ידי שני האחים אביעד ואלדר שניידרמן, לאחר שהשתחררו משירות ארוך בצבא. החברה פיתחה אבזר ביתי בגודל של 38 ס"מ על 38 ס"מ אשר מבוסס על מערך של חיישנים אשר בודקים את כל החלקיקים המצויים באוויר, מזהים תופעות יוצאות דופן או עלייה מסוכנת בזיהום, מטהרים את האוויר ומחזירים אותו אל החדר. בחודש פברואר 2023 היא קיבלה ממשרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) אישור לרישום פטנט של החברה על טכנולוגיית טיהור האוויר שלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: Molekule Group , אורה אייר