ננוקס גיבשה אסטרטגיה לחדירה לשוק האמריקאי

19 אוגוסט, 2023

התקינה מערכת בבית חולים בחוף המזרחי, תקים מערך תמיכה ומכירות ותפנה למרכזי רפואה אמבולטוריים. חתמה על הסכמי ייצור עם קבלניות שבבים ושפופרות. רשות ממשל אמריקאית בוחנת את טכנולוגיית הליבה

לאחר שקיבלה בחודש אפריל אישור FDA למערכת הרנטגן הדיגיטלית Nanox.ARC שפיתחה, חברת ננוקס (Nanox) מנווה אילן גיבשה ברבעון האחרון אסטרטגיה חדשה לחדירה לשוק הסריקות הרפואיות האמריקאי. במקביל, כדי לתמוך בהאצת המסחור, חתמה החברה על הסכמים עם קבלניות ייצור נוספות לצורך ייצור שבבי MEMS ושפופרות זכוכית וקרמיקה.

עד כה, ננוקס לא הגדירה במפורש את השוק האמריקאי כשוק יעד אסטרטגי, כאשר המערכות הראשונות שהתקינה החברה היו במדינות ביבשת אפריקה השחורה ובמרוקו. ואולם, נראה כי כעת בחברה מזהים פוטנציאל מסחרי משמעותי בשוק האמריקאי. בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני בסוף השבוע שעבר, הציג מנכ"ל החברה ארז מלצר את נדבכי האסטרטגיה החדשה. "שינינו באופן אסטרטגי את המיקוד שלנו כדי להעצים את הנוכחות שלנו בשוק האמריקאי."

ננוקס מתכוונת להקים מערך מכירות ותמיכה שיתמקד במספר מדינות בארצות הברית, וכן תנסה למנף את פריסת השוק של חברת שירותי הרדיולוגיה USRAD, שאותה רכשה לפני כשנתיים, כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים. גם המנכ"ל ארז מלצר מתכוון להקדיש יותר מזמנו לפגישות עם לקוחות ושותפים פוטנציאליים בארצות הברית.

ברבעון הקודם הכריזה ננוקס כי בכוונתה להקים "מרכז הדגמה" בארצות הברית, שיציג את יכולות המערכת. כעת, בננוקס החליטו במקום זאת להתקין את המערכת בסביבה קלינית פעילה. המערכת תותקן בבית חולים בחוף המזרחי, ותחל לפעול ברבעון הרביעי ותשמש לצורך ביצוע סריקות של מטופלים המגיעים לבית החולים. בננוקס מעריכים כי מתכונת כזו תגביר את החשיפה של הטכנולוגיה בפני הממסד הרפואי ולקוחות פוטנציאליים.

רשות ממשלתית אמריקאית בוחנת את הטכנולוגיה

החברה מכוונת להתמקד במרכזים רפואיים אמבולטוריים שלרוב אינם מצוידים בסורקי CT, כדוגמת מרכזי טיפול יום, קליניקות לטיפול במחלות ריאה, מרכזים אורתופדיים ומרכזי רפואה דחופה. בננוקס סבורים כי מערכת הרנטגן הדיגיטלית יכולה לאפשר למרכזים הללו לספק שירות דימות מתקדמים למטופליהם, הן בשל עלותה הנמוכה יותר והן בשל מודל השירות, שבו המרכז משלם לננוקס לפי סריקה (Pay-Per-Scan).

בחודש מאי הודיעה ננוקס כי חתמה על הסכם עם מפיצה במרוקו לרכישת כ-270 מערכות. כעת, עדכן המנכ"ל מלצר כי החברה כבר התקינה מערכת ראשונה בבית חולים בדרום המדינה, והיא כבר מייצרת סריקות לחולים בבית החולים, לרבות סריקות חזה.

במקביל, ננוקס החלה להציע את טכנולוגיית הליבה שלה ליצרניות של מכשור (OEM). במסגרת זו, גילה מנכ"ל החברה כי ננוקס מכרה מספר רכיבים לרשות ממשלתית אמריקאית, שמעוניינת לבחון את השימוש בטכנולוגיה כדי לפתח מערכות אבטחה ובדיקה בלתי פוגעניות. הפרויקט צפוי להתחיל בשבוע הבא. בנוסף, החברה שלחה עוד מספר דוגמיות לשותפים פוטנציאליים אחרים בתעשייה, ולדברי מלצר אחד מהם הגדיר את מקור הרנטגן "הקר" של ננוקס, "פריצת דרך טכנולוגית".

בגזרת הייצור, שני הרכיבים המשמעותיים ביותר במערכת של ננוקס הם שבבי ה-MEMS, המפיקים את קרינת ה-X, ושפופרות הקרמיקה שבתוכן נמצאים השבבים. כיום מייצרת החברה את שני הרכיבים בדרום קוריאה. כדי לעבות את שרשרת האספקה בתחום השבבים, ננוקס חתמה על הסכם עם "המרכז השווייצרי לאלקטרוניקה ומיקרו-טכנולוגיה (CSEM) לצורך ייצור רכיבי ה-MEMS, ו-CSEM תחל לספק לננוקס שבבים ברבעון הראשון של 2024.

במקביל, החברה בוחנת שימוש בשפופרות עשויות זכוכית, והחלה לבצע מבדקים מול יצרנית השפופרות CEI, הממוקמת באיטליה. ננוקס גם החלה לשתף פעולה עם יצרנית המכשור הרפואי ההודית Skanray, שהיא חברת-האם של CEI, לצורך הרכבת המערכות בקנה מידה מסחרי.

ברבעון השני רשמה החברה הכנסות של 2.6 מיליון דולר והפסד נקי של 17.4 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: ארז מלצר , ננוקס