פולקסווגן משתלטת על שרשרת אספקת הרכיבים למכוניותיה

28 אוגוסט, 2023

הודיעה על ארגון מחדש של כל תהליך הרכש: תגדיר לספקיות הראשיות באיזה רכיבים הן יכולות להשתמש, ותבצע את הרכישה ישירות מיצרניות השבבים. עד 2030 יוכפל שווי השבבים במכונית ממוצעת לכ-1,200 אירו

בתמונה למעלה: המחשה של החברה הבת CARIAD למערכת בקרה שתותקן במכוניות פולקסווגן

קבוצת פולקסווגן (Volkswagen) החליטה לנהל בעצמה את כל שרשרת האספקה של רכיבים אלקטרוניים ושבבים עבור כל המערכות הנמצאות במכוניות הקבוצה, ולנהל אותה בעצמה. מדובר גם בשבבים המותקנים בתת מערכות של הספקיות הראשיות שלה (Tier-1). הקבוצה הודיעה שהיא מתכננת לבצע את הרכישות ישירות מיצרניות הרכיבים ומיצרניות בשבבים, ותעביר אותם אל הספקיות הראשיות המייצרות את מערכות הרכב. השבוע היא הודיעה על סיום גיבוש האסטרטגיה החדשה, ותחילת הארגון מחדש של כל שרשרת האספקה של רכיבים אלקטרוניים עבור המכוניות שהיא מייצרת.

"אנחנו נתבסס על רכישה ישירה מיצרני השבבים עצמם", אמר מנהל קבוצת מכוניות הנוסעים של פולקסווגן, דירק גרוס-לוידה. "שקיפות מלאה של שרשרת האספקה תאפשר לנו לקבל מידע מדויק על הרכיבים הנמצאים בשימוש ועל רמת הזמינות שלהם". במקביל תתהדק הבקרה על ספקיות ראשיות: בעבר הן בחרו ברכיבים האלקטרוניים שהתקינו במערכות שסופקו לפולקסווגן. במודל החדש, החברה המרכזית תגדיר להם באיזה רכיבים להשתמש במערכות שייצרו עבורה.

יתרונות מפתיעים בתחום התוכנה

אחת ממטרות הארגון מחדש היא לצמצם את מגוון הרכיבים המשמשים בכל המכוניות הקיימות והעתידיות של החברה. המהלך ינוהל על-ידי גוף חדש בשם Semiconductor Sourcing Committee – SSC, שישמש כפורום לתיאום בין כל המותגים של פולקסווגן, לבין מערך הרכש המרכזי (Volkswagen Group Components) ובין החברה הבת CARIAD אשר אחראית על פיתוח תשתית תוכנה אחידה עבור כל הקבוצה. היא גם תהיה אחראית על הבחירה במעבדים וברכיבי עיבוד מרכזיים עבור מכוניות הקבוצה. הדברים קשורים אחד בשני, מכיוון שאחד מיעדי המהלך הוא לצמצם את מורכבות התוכנה במכוניות פולקסווגן.

לארגון מחדש של שרשרת האספקה יהיו גם השלכות פיננסיות. כיום יש במכונית פורשה ממוצעת כ-8,000 רכיבים אלקטרוניים. להערכת פולקסווגן, עלות השבבים במכונית מודרנית ממוצעת הסתכם בשנת 2023 בכ-600 אירו למכונית. עד לשנת 2023 העלות הזו תוכפל לסכום של כ-1,200 אירו למכונית. תעשיית הרכב נחשבת כיום לשוק החמישי בגדלו של תעשיית השבבים, ורכישותיה ב-2022 הסתכמו בכ-47 מיליארד דולר. להערכת פולקסווגן, עד לשנת 2030 יגדל הרכש של התעשייה לכ-147 מיליארד דולר, והיא תהיה המגזר השלישי בחשיבותו עבור יצרני השבבים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: פולקסווגן , שבבים , שרשרת אספקה