הוקמה קרן ההצלה "אומת ברזל"

5 נובמבר, 2023

קרן Iron Nation תבצע השקעות מיידיות בחברות מבטיחות, כדי לסייע להן להתמודד עם עצירת ההשקעות עקב המלחמה. הוקמה על-ידי קהיליית ההון סיכון הישראלית ועובדת בהתנדבות. לא תגבה רבית ודמי ניהול. בשלב הראשון תגייס 20 מיליון דולר

קרנות הון סיכון ישראליות הקימו את קרן ההצלה "אומת ברזל" (Iron Nation), כדי לבצע השקעות סיד בחברות סטארט-אפ בזמן המלחמה. בכוונת המייסדים לגייס בשלב הראשון 20 מיליון דולר כדי לתמוך בחברות סטארט-אפ, אשר פעילותן נפגעה בעקבות המלחמה. הקרן החדשה תספק הון לחברות המגובות על-ידי קרנות הון סיכון, אולם לא תגבה רבית או דמי ניהול. מאחורי היוזמה עומדים כמה ממנהלי קרנות ההון סיכון הישראליות המובילות: חמי פרס מקרן פיטנגו, צ'רלי פדרמן מ-SilverTech האמריקאית, דני כהן מקרן ויולה, משה ליכטמן מ-IGP Capital, אהרון אפלבאום מקרן MizMaa וכלנית וולפר מקרן Elah Fund.

להערכת מקימי הקרן, מאז פרוץ המלחמה גוייסו למילואים כ-20%-15% מכוח האדם של חברות סטארט-אפ הנמצאות בשלבים המוקדמים. "מטרת יוזמת Iron Nation היא לוודא שחברות סטארט-אפ מבטיחות ימשיכו להתפתח ולצמוח גם אחרי המשבר הנוכחי". עמית קרן SilverTech הנתמכת על-ידי משפחת סילברשטיין (שהקימה את מגדלי התאומים בניו יורק), צ'רלי פדרמן, אמר שלאחר פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 התגלתה ניו יורק בשעתה היפה ביותר. "אלפי אנשים התנדבו להגיש כל עזרה אפשרית. עכשיו גם ישראל חווה את ה-9/11 שלה. אני גאה להצטרף לאלה שעובדים כדי להבטיח את התאוששות התעשייה בישראל וחזרתה אל הצמיחה המרשימה שאיפיינה אותה לפני ה-7 באוקטובר".

בדיקה מיידית והחלטה בתוך שבועיים

הקרן הקימה את אתר האינטרנט www.ironnation.org שבאמצעותו יכולות החברות המתאימות להעלות בקשות, אשר ייבחנו בתוך שבועיים על-ידי ועדת ההשקעות של הקרן. במקביל, הקרן תפעל להגדלת הסכומים שיושקעו בחברות, באמצעות שיתוף פעולה עם רשות החדשנות ועם המשקיעים הקיימים בחברות הסטארט-אפ. "חברות הסטארט-אפ מתמודדות כיום עם אתגרים חסרי תקדים", אמר חמי פרס. "קהילת המשקיעים לא תיתן להן להיפגע מהמלחמה הזאת". מייסד משותף של הקרן, גיל פרידלנדר, הסביר שההתמקדות בקבוצת החברות הנבחרת נובעת מהפוטנציאל הרב שלהן. "אנחנו נחושים לספק להן את המשאבים שיאפשרו להן לממש את הפוטנציאל הטמון בהן".

לדבריו, "הקמת הקרן מבטאת שיתוף פעולה מרגש של קהיליית הטכנולוגיה בישראל. כלכלת הטכנולוגיה היא קריטית עבור ישראל, ואנחנו מעודדים גופים ואישים נוספים להצטרף אלינו באמצעות השקעה, תרומה או כל תמיכה אחרת".  קרן Iron Nation רשומה כעמותה ללא כוונת רווח ולכן כל תרומה לקרן היא מוכרת במס. היא עובדת על-פי הנחיות US Securities Act Rule 506(c) ולכן מאפשרת למשקיעים אמריקאים לקבל מניות בחברות גם בלא תהליך של הנפקה ציבורית (IPO). כל אחד יכול להצטרף אל היוזמה הזאת באמצעות אתר הקרן, באמצעות תרומה או באמצעות השקעה החל מסכום של 50,000 דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Iron Nation