ארד: השפעות המלחמה יורגשו ברבעונים הבאים

23 נובמבר, 2023

דיווחה על מכירות שיא בהיקף של 87.7 מיליון דולר ברבעון השלישי 2023. פעילות החברה לא נפגעה במהלך המלחמה, אולם הימשכותה עשויה להשפיע על הייצור המקומי ולפגוע בשוק המקומי של מדי צריכת מים

בתמונה למעלה: מד צריכת מים אולטראסוני של ארד המקושר אל מערכת AMI

ברבעון השלישי של 2023 צמחו המכירות של קבוצת ארד (Arad Group) בכ-10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-87.7 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה רק במעט (כ-600 אלף דולר), והסתכם בכ-26.8 מיליון דולר. בסך הכל, בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו במכירות בכ-15.3% בהשוואה לשנת 2022, והסתכמו בכ-277.8 מיליון דולר. בדומה לחברות רבות בתעשיית האלקטרוניקה, משבר הרכיבים שנוצר עקב מגיפת הקורונה הביא לעלייה בהיקף המלאי של החברה: ברבעון האחרון הוא הסתכם בכ-152 מיליון דולר, בהשוואה לכ-120 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההצטברות הזו נובעת מביצוע הזמנות רבות מהרגיל בתקופת המשבר, כדי להיערך למצב שבו המחסור ברכיבים עשוי לפגוע ביכולת לעמוד ביעדי הייצור.

קבוצת ארד שמרכזה בקיבוץ דליה כוללת חברות המבצעות פיתוח וייצור גם בארץ וגם בחו"ל. היא מעסיקה כ-1,100 עובדים, מחציתם בישראל והשאר בחו"ל. החברה מסרה שפעילותה המשיכה כמעט כסדרה מאז תחילת המלחמה ללא מגבלות משמעותיות על שרשרת האספקה, הייצור והפיתוח. יחד עם זאת, היא צופה שהפעילות בשוק הישראלי תושפע מהתמשכות המלחמה בשני אופנים: חלק מהייצור המקומי מתבצע באזורים החשופים להשפעת המלחמה (ככל הנראה מדובר בפעילות הייצור האלקטרוני המתבצעת בחברת ר.ה טכנולוגיות מנוף הגליל) והמכירות והאספקה בשוק המקומי עשויות להידחות למועד עתידי לאחר המלחמה. מנגד, "הפעילות מול החברות בחו"ל והמשלוחים לחברות הבנות וללקוחות בחו"ל נמשכים באופן שוטף".

העתיד: מדי צריכת מים אולטאסוניים מקושרים

החברה החלה את דרכה בקיבוץ דליה בשנות ה-40 של המאה העשרים כיצרנית של מדי צריכת מים מכניים. כיום רוב מכירותיה ממוקדות המערכות במערכות מדידה חכמות ומקושרות בפתרונות Automatic Meter Information – AMI לאיסוף וניתוח המידע מצנרת המים, אשר אחראיות לכ-77% ממכירותיה. בשנים האחרונות היא מרחיבה את פעילותה בתחום מדי המים האולטראסוניים ורוב תקציבי המו"פ שלה (5.3 מיליון דולר ברבעון האחרון), הוקדשו לפיתוח מוצרים אלה (קו מוצרי Sonata) בשילוב פרוטוקולי תקשורת רבים. מדי צריכה אולטראסוניים נחשבים לאמינים מאוד מכיוון שאין בהם חלקים נעים והבלאי היחיד שלהם הוא אורך חיי הסוללה (15 שנה). הם עתירי אלקטרוניקה ומתחברים בקלות אל תשתיות ה-AMI.

המדידה נעשית באמצעות שידור אות קולי מצד אחד של המכשיר אל צידו השני, והחזרתו אל מקור השידור. מדידת הזמנים והפרשי הזמנים שבין שלב "ההלוך" ושלב "החזור" של האות, מאפשרים לקבל אינדיקציה ברורה על מהירות תנועת הנוזלים בתוך התווך הנבדק. להערכת החברה, ההתפתחות האסטרטגית שלה תתבסס על מדי צריכת מים אולטראסוניים המשולבים במערכות AMI. זאת לאור יתרונותיהם, והמגמה המתפתחת כיום בעולם לאמץ פתרונות AMI המקילים על ניהול משק המים העירוני, המחוזי והלאומי. הפתרונות האלה הם גם רווחיים יותר: הרווח הגולמי על מוצרים הכוללים AMI הוא 35%-45%, בעוד שהרווח הגולמי על מוצרים ללא יכולות AMI הוא 15%-25%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מלחמה 2023 , קלינטק , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: IOT , ארד , מד צריכה