חיל האוויר האמריקאי בוחן את כלי התעופה האישי של AIR

21 דצמבר, 2023

החברה התקבלה לתוכנית חדשנות של חיל האוויר המתמקדת בתחבורה אווירית. החיל יבחן את הכלי לצרכיו הלוגיסטיים. הכלי של החברה מיועד להטסת 1-2 אנשים למרחק של עד 180 ק"מ

חברת AIR מפרדס חנה, שפיתחה כלי תעופה אישי מסוג eVTOL, החלה לשתף פעולה עם חיל האוויר האמריקאי, וזאת במסגרת תוכנית החדשנות AFWERX של חיל האוויר, שמטרתה לקדם שיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות אזרחיות. AIR צלחה את שלבי הבדיקה הראשונים של מסלול בשם Agility Prime, שמתמקד בתחום התחבורה האווירית, וכעת נחתם הסכם רשמי בין החברה לבין AFWERX כדי לקדם את שיתוף הפעולה באופן מעשי. מ-AIR נמסר כי השותפות תסייע לה לקדם את תהליכי הרישוי של הכלי שלה בארצות הברית, וכעת בוחנת החברה מספר אתרים בארצות הברית שיהוו את בסיס פעילותה במדינה. כמו כן, טיסות המבחן שתבצע AIR יספקו לחיל האוויר נתונים כדי לבחון את השימוש בכלי התעופה לצרכים לוגיסטיים של החיל. 

לטוס בבוקר למשרד

פלטפורמת AIR ONE שפיתחה החברה משתייכת לקטגוריה של כלים תעופתיים חשמליים בעלי יכולת המראה ונחיתה אנכית (eVTOL). המערכת מבוססת על שימוש בארבעה מדחפים כפולים במתכונת של רחפן, ובכנפי עילוי קצרות לצורך שיוט במצב תעופה אופקית. הכלי מיועד לשימוש אישי ושוקל כ-970 ק"ג. בהתאם, הוא יכול לשאת עד שני נוסעים (או משקל כולל של 250 ק"ג) למרחקים קצרים של עד כ-180 ק"מ ולשייט באוויר במהירות מקסימלית של עד 250 קמ"ש. הוא מיועד לשימוש ככלי תחבורה אישי בדומה לשימוש במכונית, למשל לצורך נסיעה מהבית לעבודה, מעל הפקקים שבכבישים. בהתאם, הוא מופיע בגודל המאפשר לאחסן אותו במוסך הביתי או במגרש חנייה. על-פי הערכות של החברה, הפוטנציאל בשוק האמריקאי צפוי להסתכם בכ-15,000 כלי-רכב בשנה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: AIR , חיל האוויר האמריקאי , תעופה