קוגנטה, מיקרוסופט ו-AMD הקימו Marketplace לחיישני רכב

26 דצמבר, 2023

הפלטפורמה, שזמינה דרך Azure ומתבססת על מעבדי AMD, תאפשר ליצרניות רכב להתנסות בחיישנים של יצרניות שונות דרך תאום דיגיטלי. החיישנים של אינוויז, פורסייט ואדאסקי הישראליות כבר בפנים

מיקרוסופט, AMD וחברת קוגנטה (Cognata) הישראלית מרחובות, השיקו פלטפורמה וירטואלית בענן שמאפשרת ליצרניות רכב, המפתחות מערכות בטיחות ונהיגה אוטונומית, להתנסות, דרך סימולטור הנהיגה של קוגנטה, בחיישנים מסחריים שונים הזמינים בשוק הרכב – וכך לבדוק אילו חיישנים ואיזה יצרן מתאים לצרכיהן.

הפלטפורמה זמינה כשירות דרך הענן של מיקרוסופט Azure, והיא רצה על מעבדי EPYC ומעבדי Radeon של AMD. קוגנטה כבר הטמיעה תאומים דיגיטליים של מגוון חיישנים, ובכלל זה גם חיישנים של חברות ישראליות, כמו חיישני ה-LiDAR של אינוויז ו-Lidwave, מערכת הראייה הסטריאוסקופית של פורסייט, החיישן התרמי התלת-מימד של אדאסקי (Adasky) והחיישן של Brigt Way Vision.

ברמה העסקית, מיקרוסופט ו-AMD נושאות במימון פיתוח הפלטפורמה, והכנסותיהן ינבעו מדמי השימוש בשירות הענן שייגבו מיצרניות הרכב.

בשיחה עם Techtime הסביר סמנכ"ל השיווק של קוגנטה, שי רוטמן, כי כיום בחירת חיישנים עבור תוכניות פיתוח בתעשיית הרכב היא תהליך ממושך. "התהליך עשוי להימשך אף יותר משנה. הוא כרוך בסקר שוק, איפיון, חתימת חוזים, שליחת דוגמאות וכדומה. הפלטפורמה שלנו היא מעין Marketplace שמקצרn את התהליכים בכך שהיא מאפשרת ליצרנית הרכב לבחון חיישנים, דרך תאום דיגיטלי ברמת מהימנות מאוד גבוהה, בתרחישי נסיעה שונים. הפתרון הזה יכול לחסוך חודשים בתהליכי הפיתוח."

הסימולטור של קוגנטה מייצר סביבה וירטואלית המדמה לפרטי פרטים את המציאות על הכביש, ממפת הרחובות המדויקת והתנהגות כלי הרכב והנהגים, ועד לפרטים קטנים ובלתי צפויים כמו פגמים בכביש, פחי זבל, שלטים, עצים וגם תרחישי סכנה כמו ילד שמתפרץ אל הכביש. הסימולטור של קוגנטה מאפשר לייצר באופן שיטתי מקבצים של תרחישי נהיגה שיבדקו כיצד מתפקדים חיישני הרכב ויחידות המחשוב בכל הסיטואציות שהם עשויים לפגוש בכביש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: AMD , מיקרוסופט , קוגנטה