המשאית החשמלית של REE קיבלה רישיון ממשרד התחבורה האמריקאי

13 ינואר, 2024

המשאית החשמלית, שמונעת באופן אלקטרוני מלא, עמדה בתקנים הבטיחותיים והסביבתיים. החברה החלה במשלוחים של משאיות דמו למפיצים

חברת REE Automotive הודיעה כי דגם המשאית החשמלית מתוצרתה, P7, קיבל רישיון ממשרד התחבורה האמריקאי, וזאת לאחר שעמד בדרישות הרגולטוריות של תקני בטיחות רכב פדרליים (Federal Vehicle Safety Standards (FMVSS)) ואישור הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה (EPA).

לדברי REE, ה-P7 היא המשאית החשמלית הראשונה בארצות הברית, שבה ההנעה, ההיגוי והבלימה נשלטים על ידי הנהג באופן אלקטרוני לחלוטין (X-by-wire), שזוכה להסמכה מצד משרד התחבורה האמריקאי. ההכרזה סייעה לחזק במידת מה את מניית החברה בנסד"ק, שחתמה את שבוע המסחר בעלייה של 13% לשווי שוק של 63 מיליון דולר.

בעקבות קבלת הרישיון, REE החלה משלוחים של משאיות דמו מדגם P7-C ללקוחות לצורך בחינה על ידי מספר ציי רכב בצפון אמריקה באמצעות רשת המפיצים המורשים שלה. Pritchard EV, חברת הפצה מובילה בארצות הברית, היא הראשונה לקבל את משאית הדמו P7-C להדגמה בקרב לקוחותיה. מפיצים נוספים של REE וציי רכב מובילים צפויים לקבל משאיות דמו P7-C נוספות בשבועות הקרובים.

פלטפורמת P7 מיועדת לעולם התובלה והשליחויות. היא מגיעה למהירות מירבית של 120 קמ"ש, בעלת טווח מקסימלי של 241 ק"מ, ויכולה לשאת מטען במשקל של עד 2,000 ק"ג. מדובר בפלטפורמה מודולרית שבה יכול הלקוח לשנות את התצורה ולהתאימה לצרכיו, החל מהגודל וכלה בצבעים, לוגו וכדומה. במסגרת זאת היא דיווחה על שיתופי פעולה עם יצרנים של גופי משאיות בארצות הברית, דוגמת Knapheide ו-Morgan Truck Body.

משאיות ה-P7-C של REE עומדת בדרישות רשויות המס פדרליות בארה"ב (Internal Revenue Code 45W) להטבות מס של עד $40,000 לכל רכב. בנוסף, החברה פועלת לקבלת זכאות לתמריצי מדינה שונים, שיכולים להסתכם במעל ל-100,000 דולר לרכב, בהתאם למיקומו של הלקוח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: REE