סולאראדג' פיטרה כ-550 עובדים בישראל

21 ינואר, 2024

במסגרת קיצוץ של כ-16% בכוח העבודה הגלובלי, בהיקף של כ-900 עובדים. הרקע: הרקע ירידה חדה בהכנסות. המנכ"ל: "עדיין בטוחים בהמשך הצמיחה של שוק האנרגיה המתחדשת בטווח הארוך"

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) ממשיכה לבצע צעדי התייעלות, וזאת על רקע הירידה החדה במכירות במחצית השנייה של 2023 והצפי לשנה מאתגרת. החברה הודיעה היום (א') על פיטורים של כ-900 עובדים, מתוכם כ-550 עובדים בישראל, מרביתם במטה החברה בהרצליה ובמפעל הייצור "סלע" בציפורית. יותר ממחצית מהמפוטרים הם עובדי ייצור. לפי ההערכה, החברה העסיקה, לפני המהלך, כ-3,500 עובדים בישראל.

הקיצוץ הנרחב בכוח האדם מצטרף לשורה של צעדי התייעלות שעליהם דיווחה החברה עוד בחודש נובמבר, לרבות סגירת המפעל שלה במקסיקו, צמצום פעילות הייצור בסין וכן סגירת פעילותה בתחום מערכות הנעה לרכבים חשמליים. המנכ"ל צבי לנדו מסר שהחברה נאלצה להתאים את מבנה העלויות למצב השוק שהשתנה במהירות. "אנחנו עושים מאמצים רבים להתייחס בכבוד הראוי לעמיתינו העוזבים, בעיקר בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים, להוקיר תודה על תרומתם, וללוות אותם בתקופת המעבר. גם כעת אנחנו בטוחים בהמשך הצמיחה של שוק האנרגיה המתחדשת בטווח הארוך, ולגבי ההובלה שלנו בתחום הזה".

סולאראדג' סגרה את המחצית הראשונה של 2023 בהכנסות שיא של 1.93 מיליארד דולר. ואולם, התמונה התהפכה מקצה לקצה במחצית השנייה של השנה. ברבעון השלישי דיווחה החברה על ירידה של 27% בהכנסות, וברבעון הרביעי היא צופה ירידה של כ-60% ושחיקה של הרווח הגולמי ל-5%-8%. הסיבה לתפנית הדרמטית היא בעיקר הצטברות של מלאים גבוהים בקרב לקוחותיה באירופה, שוק היעד שאחראי על יותר ממחצית מהכנסותיה. גם הריביות הגבוהות מכבידות מאוד על הביקושים בשוק הסולארי, מאחר שהן פוגעות בהחזר על ההשקעה (ROI) של פאנלים סולאריים, בשוק הביתי והמסחרי כאחד.

סולאראדג' מעריכה כי בקרב לקוחותיה יש כעת מלאי עודף של כ-700 מיליון דולר, ושתהליך הדילול של המלאי ייארך כ-2-3 רבעונים. ההרעה העסקית גם הובילה לצניחה חדה של יותר מ-70% בערך המנייה בנסד"ק בחצי השנה האחרונה. כיום שווי השוק של סולאר-אדג' עומד על 3.93 מיליארד דולר. מעניין יהיה לראות האם הצעד הנוכחי יסייע לאושש את המניה בזכות התרומה שלו לשיפור הרווחיות, או שמא המשקיעים יראו בכך סימן נוסף לכך שהחברה נקלעה למשבר ממושך ולא קצר טווח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SolarEdge , סולאר-אדג' , פיטורים