אלקטריאון נכנסת לשוק הרכב הפרטי ביחד עם טויוטה ודנסו

30 ינואר, 2024

שלוש החברות יפתחו פתרונות טעינה אלחוטית שניתן יהיה להתקין ברכבים חדשים וקיימים כאחד. עד היום פעלה אלקטריאון בשוק התחבורה הציבורית. המניה מזנקת

חברת אלקטריאון וויירלס (Electreon) מבית ינאי, חתמה על חתימת הסכם מחייב לשיתוף פעולה אסטרטגי עם שתיים מחברות הרכב המובילות ביפן: יצרנית הרכב טויוטה (Toyota) וספקית המערכות (Tier-1) דנסו (Denso). במסגרת שיתוף הפעולה, שלוש החברות יפתחו פתרון טעינה אלחוטית לכלי-רכב פרטיים חדשים ולכלי-רכב הנמצאים כבר על הכביש (After Market).

ההסכם נחתם לאחר סדרה ארוכה של מבחנים טכנולוגיים שבוצעו על-ידי טויוטה ודנסו, אשר הביאו לחתימה על מיזכר הבנות ראשוני בחודש מרץ 2023. ההסכם הוא לשנתיים ונכנס לתוקף מיידי. במסגרתו שפתחו שלוש השותפים ערכת טעינה אלחוטית להתקנה פשוטה על כלי-רכב קיימים וכן מערכת טעינה אלחוטית שתשולב באופן אינטגרלי (Built-in) בכלי-רכב חדשים. הקניין הרוחני של המערכת החדשה יהיה בידי כל השותפות, והן יחלקו בתמלוגים הנובעים משימוש בקניין הרוחני.

במקביל, הן מתכננות לחתום על הסכם נוסף, אשר יסדיר את ההיבטים הנוגעים למתן רישיון שימוש בקניין הרוחני הקודם של אלקטריאון, יקבע מנגנונים לשיתוף ולקבלת רישיון שימוש בקניין רוחני חדש שייווצר באופן עצמאי על-ידי כל אחת מהחברות. הן התחייבו לפעול ביחד בוועדות התקינה ברחבי העולם במטרה להגדיר תקנים בינלאומיים ולבחון ולהציג את המערכת בהדגמות באירופה, ארצות הברית, ישראל או יפן.

בשיתופי הפעולה שלה עד היום, התמקדה אלקטריאון בהתאמת פתרון הטעינה האלחוטית שלה לעולם התחבורה הציבורית, כדוגמת אוטובוסים ורכבי היסעים. ההסכם עם טויוטה ודנסו הוא שיתוף הפעולה המשמעותי הראשון שמכוון לשוק הרכב הפרטי. הפתרון ששלוש החברות מפתחות כעת יאפשר גם לכלי-רכב פרטיים לטעון את סוללת הרכב תוך כדי נסיעה על כביש שבו מותקנת תשתית של טעינה אלחוטית, או בעת חנייה.

טכנולוגיית הטעינה האלחוטית של אלקטריאון מתבססת על השראה אלקטרומגנטית הנוצרת בין סליל המוטמע בכביש וסליל המצוי בתוך הרכב. חברת אלקטריאון נסחרת בבורסה של תל אביב. בעקבות ההודעה על ההסכם, זיענקה המנייה בכ-4%, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-874 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: אלקטריאון , דנסו , טויוטה , טעינה אלחוטית