פיסקר הטמיעה את ארגוס ב-Fisker Ocean

8 פברואר, 2024

יצרנית ה-SUV החשמלי החלה בייצור המוני ב-2023. ארגוס מספקת הגנה על רשת ה-CAN, דבר המתחייב לפי הרגולציה. ארגוס גם סייעה בהטמעת אלקסה של אמזון

[בתמונה: דגם ה-Ocean. מקור: Fisker]

חברת הסייבר לרכב הישראלית ארגוס (Argus) חשפה שיתוף פעולה עם חברת פיסקר (Fisker) האמריקאית, אחת מהיצרניות המבטיחות בתחום הרכב החשמלי. ארגוס דיווחה כי פיסקר הטמיעה בדגם ה-SUV שלה, Fisker Ocean, שהוא הדגם הראשון שהחברה מוציאה לשוק, את מערכת CAN IDPS של ארגוס, המספקת הגנה על רשת התקשורת הפנימית של הרכב (CAN bus), המקשרת בין כל מערכות הרכב. 

בארגוס מציינים כי הטמעת הפתרון איפשרה לפיסקר לעמוד ברגולציות כדוגמת ISO/SAE 21434 ו-UNR 155, כמו גם הרגולציה בסין, המחייבות ניטור של רשת ה-CAN. בעקבות כך, השיגה פיסקר רישיון סוג לדגם ה-Ocean. הפתרון של ארגוס מנטר באופן רציף את תעבורת הנתונים ברשת, מזהה אנומליות שעשויות להעיד על ניסיון תקיפה ומספק הגנה מפני מתקפות מניעת שירות (DDoS) וחדירה לרשת באמצעים פיזיים. בארגוס מגלים כי החברה גם סייעה לפיסקר להטמיע ברכב באופן מאובטח את העוזרת הקולית אלקסה של אמזון.

פיסקר, שנוסדה ב-2016, הצהירה כי בכוונתה לפתח שלושה דגמים חשמליים. הדגם הראשון שהחברה הוציאה לשוק הוא ה-Ocean, רכב SUV חשמלי בעל טווח של יותר מ-500 קילומטר. פיסקר משווקת את ה-Ocean כרכב עם דגש סביבתי, שרבים מחלקיו מיוצרים מחומרים ממוחזרים וסביבתיים. על גג הרכב מותקן פאנל סולארי, שאמור לספק תוספת טווח של כ-2,000 קילומטר בשנה.

ה-Ocean של פיסקר קיבל בשנה האחרונה את האישורים הדרושים בארצות הברית, אירופה וסין. לפי הדיווח של פיסקר, היא ייצרה ב-2023 כ-10,000 רכבים ומסרה כ-4,700. החברה הונפקה בסוף 2020 בנסד"ק לפי שווי התחלתי של 2.9 מיליארד דולר, אך איבדה מאז יותר מ-90% מערכה בעקבות אי-הצלחתה לעמוד ביעדי הייצור שהציבה.

נרכשה על ידי קונטיננטל

חברת ארגוס מפתחת מוצרי אבטחת סייבר כדי למנוע התקפות והשתלטויות מרחוק על כל סוגי המכוניות המחוברות, כולל רכבים אוטונומיים וחשמליים. הפתרונות כוללים טכנולוגיות המותקנות בתוך הרכב ומערכות לניטור הרכבים וזיהוי חולשות אבטחה. ארגוס הוקמה בשנת 2014 על-ידי יוצאי יחידת 8200 ונרכשה לפני מספר שנים על ידי קונטיננטל הגרמנית, שהיא אחת מספקיות הטיר-1 הגדולות בעולם עבור תעשיית הרכב.

הטכנולוגיה של ארגוס מבוססת על יותר מ-70 פטנטים, ולפי החברה הטכנולוגיה שלה נותנת מענה מקיף למכלול איומי הסייבר על כלי רכב – ברכב עצמו, במרכזי השליטה והבקרה, ובענן. לחברה יש חוזים עם מעל  20 יצרניות רכב ברחבי העולם בהיקפים של עשרות מיליוני אירו, שבמסגרתם תותקן המערכת בכ-65 מיליון רכבים בשנים הקרובות. החברה מעסיקה כ-200 עובדים במרכז הפיתוח והמחקר במגדלי אלון בתל אביב ובאתרים נוספים בחיפה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, יפן וקוריאה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: ארגוס , פיסקר