בימר זינקה ב-370% בזכות שת"פ עם אנבידיה

13 פברואר, 2024

פיתחה פלטפורמה להמרה אוטומטית של קבצי וידאו לפורמט AVI, על בסיס מעבדי אנבידיה. יכול לסייע לספקיות הענן לחסוך באופן משמעותי בשטחי אחסון וידאו

מנייתה של חברת Beamr הישראלית, הנסחרת בנסד"ק, זינקה אתמול (ג') ב-371% לשווי שוק של 128 מיליון דולר, וזאת לאחר שהחברה הכריזה כי תחשוף מחקר משותף עם אנבידיה (Nvidia) שמוכיח את יעילות הפתרון שפיתחה להמרה אוטומטית של קבצי וידיאו לפורמט AVI. הפתרון, המתבסס על פתרונות הקידוד של החברה ומעבדי אנבידיה, עשוי לאפשר לחברות מדיה וענן לחסוך באופן משמעותי בשטחי אחסון של קבצי וידאו. בימר תציג את המחקר בוועידת ACM הנערכת בימים אלה בדנבר, קולורדו.

חברת Beamr מבהרצליה, נוסדה ב-2010 על-ידי המנכ"ל שרון כרמל, שהיה ממייסדי חברת אמבלייז בשנות התשעים. החברה מפתחת פתרונות קידוד והמרת פורמטים לקבצי וידאו, המסייעים להפחית את מספר הביטים לשנייה (bit rate). ככל שמספר הביטים לשנייה גדול יותר, איכות הווידיאו אמורה להשתפר, אולם הקובץ יהיה גדול יותר. החברה פיתחה את טכנולוגיית Content Adaptive Bitrate המוגנת ב-53 פטנטים רשומים, אשר מפחיתה את מספר הביטים לשנייה בכל פריים בנפרד מבלי לפגוע באיכות הקובץ. לדברי החברה, הטכנולוגיה מאפשרת להקטין קבצי וידאו בשיעור אופייני של כ-30%, וכאשר מדובר בסרטונים המופקים בסמארטפון, נתין לכווצם בכ-60%-80%.

לחברה כ-50 לקוחות, ובהם אולפני קולנוע, חברות מדיה ושירותי סטרימינג כדוגמת נטפליקס, דלוקס ו-viacomCBS. היא אף זכתה בפרס "אמי" בקטגוריית טכנולוגיה והנדסה. שוק אחסון הווידאו בענן נאמד ב-2021 ב-7.3 מיליארד דולר, וצפוי להגיע ב-2025 ל-13.5 מיליארד דולר. הפתרון שעומד בבסיס המחקר עם אנבידיה מתמקד בהמרת קבצי וידאו מפורמטים מיושנים וכבדים יותר, כדוגמת HVEC ו-HVC, לפורמט AOMedia Video 1 (AVI). מדובר בפורמט חופשי לשימוש המיועד בעיקר לשידור וידאו באינטרנט, מאחר שהוא מאפשר להפחית בעשרות אחוזים את מספר הביטים מבלי לפגוע באיכות הווידאו.

לכן מנסות ספקיות הענן הציבורי אמזון, מיקרוסופט וגוגל, הנדרשות לאחסן מאגרי וידאו עצומים, לקדם מעבר לפורמט AVI ולחסוך במשאבי אחסון. עם זאת, תהליך ההמרה לפורמט הינו מסובך יחסית ויקר, ולאור זאת האימוץ שלו עדיין איטי. בימר ואנבידיה מציעות כעת פתרון אוטומטי להמרת ספריות וידאו וארכיונים לפורמט AVI, שעשוי להיות בעל ערך רב לחברות הסטרימינג וספקיות הענן. הפתרון מתבסס על האלגוריתמים של בימר ועל המעבדים הגרפיים של אנבידיה, וצפוי להיות בקרוב זמין כשירות בענן (SaaS). בימר הונפקה בנסד"ק בפברואר 2023 וגייסה בהנפקה כ-7.9 מיליון דולר. ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו הכמסןץחה ב-1.4 מיליון דולר. החברה צופה האצה בהכנסות על רקע השקת פלטפורמת הענן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: VIDEO , ביג דאטה , חדשות , טכנולוגיות מידע

פורסם בתגיות: Beamr , אודיו וידאו , אנבידיה