אנבידיה רכשה מניות בננוקס הישראלית

15 פברואר, 2024

מנייתה של ננוקס מזנקת היום בשיעור של 80% בעקבות הדיווח, אף שמדובר באחזקה קטנה למדי ששוויה פחות מחצי מיליון דולר. השבוע זינקה בימר הישראלית, לאחר שדיווחה על שת"פ עם אנבידיה

מנייתה של חברת ננוקס (Nanox) מזנקת היום בכ-50% במסחר המקדים בנסד"ק, וזאת לאחר שאמש דיווחה במפתיע חברת אנבידיה (Nvidia) כי היא מחזיקה במניות בחברה הישראלית. עם זאת, מדובר באחזקה נמוכה למדי: במסמך שהגישה אמש אנבידיה לרשות לניירות ערך של ארצות הברית (SEC) צוין כי אנבידיה מחזיקה בכ-56 אלף מניות של ננוקס, אחזקה ששווייה – לפני הזינוק במסחר היום – פחות מ-400 אלף דולר.

ננוקס פיתחה מכשיר CT המתבסס על מקור קרינת X דיגיטלי. קרני ה-X נפלטים באמצעות רכיב MEMS במקום באמצעות מנורת להט. להערכת החברה, הטכנולוגיה החדשה תאפשר לייצר מערכות דימות ניידות ונגישות יותר במחיר נמוך יותר בהשוואה למערכות אחרות בשוק ובמודל שירות (SaaS) של תשלום-לפי-סריקה.

מכשיר החברה מאושר על ידי ה-FDA ולאחרונה גם זכה לאישור משרד הבריאות בישראל. בחודש שעבר הלך לעולמו מייסד החברה רן פוליאקין. מנכ"ל החברה הוא ארז מלצר. הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו ב-2.4 מיליון דולר. קשה להעריך מדוע אנבידיה מחזיקה בנתח בננוקס, וייתכן כי מדובר באחזקה פיננסית בלבד.

האחזקות בננוקס נחשפו במסגרת הגשת דו"ח Form 13F. זהו דו"ח שמנהלי כספים המנהלים תיק השקעות של יותר מ-100 מיליון דולר נדרשים להגיש ל-SEC אחת לרבעון ובו מפורטים כלל אחזקותיהם. הדו"ח שהגישה אנבידיה חשף אחזקות גם בחברות SoundHound, המפתחת פלטפורמת זיהוי דיבור מבוססת AI, חברת הפארמה Recursion Pharmaceuticals, חברת נהיגה אוטונומית בשם Tusimple, וגם בענקית הקניין הרוחני Arm. אחזקותיה ב-Arm הן המשמעותיות ביותר, שווה כ-147 מיליון דולר, נכון לסוף 2023.

"אפקט אנבידיה" התרחש השבוע גם במסחר במניית Beamr הישראלית, שזינקה השבוע ב-680% לאחר שדיווחה על שיתוף פעולה עם אנבידיה בתחום המרת קבצי וידיאו.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: אנבידיה , ננוקס