סולאראדג' השקיעה בסטארט-אפ גרמני בתחום ניהול אנרגיה לבניינים

10 מרץ, 2024

Ampeers פיתחה פלטפורמת ענן לניהול צריכת האנרגיה ופליטות הפחמן של בנייני דירות. סולאראדג' תשלב את התוכנה עם המערכות הסולאריות שלה כדי להציע למגזר המגורים האירופי פתרון הוליסטי

חברת סולאראדג' (SolarEdge) הודיעה כי ביצעה השקעה וחתמה על שיתוף פעולה עם חברת סטארט-אפ גרמנית, Ampeers Energy. סולאראדג' לא חשפה את גובה ההשקעה. Ampeers נוסדה ב-2019 כספין-אוף מגוף המחקר הגרמני המדעי Fraunhofer. החברה פיתחה פלטפורמת ענן (SaaS) המנטרת את צריכת האנרגיה ופליטת הפחמן של מערכות החימום והקירור של בנייני מגורים מרובי-דירות, ומציעה דרכים לצמצם את הפליטות ולחסוך בעלויות.

מטרת הפלטפורמה היא לאפשר לחברות נדל"ן וחברות נכסים לנהל בצורה יעילה יותר את תצרוכת האנרגיה של הנכס ולהגיע למצב של "ניטרליות פחמן" באמצעות אימוץ של מערכות להפקת אנרגיה ומערכות חימום וקירור נקיות יותר. להערכת Ampeers, השימוש בפלטפורמה שלה עשוי להוביל להפחתה של עד 90% בפליטות של הנכס.

החברה מעסיקה כ-80 עובדים ויש לה כ-120 לקוחות, בהם חברות נדל"ן מגרמניה ואוסטריה. שוק הנדל"ן למגורים הוא אחד הסגמנטים העיקריים של סולאראדג'. מטרת שיתוף הפעולה היא לממשק את פלטפורמת Ampeers עם מערכות ניהול האנרגיה והאחסון של סולאראדג', וכך להציע לבניינים פתרון כולל המשלב את תוכנת הניהול עם מערכות האנרגיה הסולארית.

לפי מחקר של האו"ם, מגזר הנדל"ן אחראי לכ-30% מכלל פליטת גזי החממה בעולם, והוא גם צורך כ-40% מכלל תצרוכת האנרגיה העולמית.  לדברי מנכ"ל סולאראדג', צבי לנדא, שיתוף הפעולה גם יסייע להרחיב את דריסת הרגל של החברה בשוק המגורים האירופי. "מחצית מתושבי גרמניה גרים בבנייני דירות, מרביתם תחת חוזה שכירות. פירוש הדבר שהיתה להם נגישות מועטה יותר לאנרגיה נקייה בהשוואה לבעלי בתים פרטיים. הפתרון ההוליסטי לניהול חכם של אנרגיה, באמצעות שיתוף הפעולה עם Ampeers, יאפשר להנגיש את היתרונות של אנרגיה סולארית והפחתת פליטות הפחמן ליותר תושבים במדינה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות

פורסם בתגיות: Ampeers , סולאראדג'