שיתוף פעולה בין פורטליקס לאנבידיה יאפשר סימולציות ברמת החיישן

1 אפריל, 2024

שילוב בין פלטפורמת התרחישים של פורטליקס ופלטפורמת אומניברס של אנבידיה יאפשר לייצר סימולציות מנקודות מבט של חיישנים. המנכ"ל ל-Techtime: "בעולם הרכב יש מעבר למערכות מבוססות AI"

שיתוף פעולה בין חברת פורטליקס (Fortellix) לבין אנבידיה (Nvidia), יאפשר ליצרניות רכב וספקיות של מערכות נהיגה (Tier-1) לייצר סימולציות ריאליסטיות המדמות במדויק את תפיסת המציאות של כל אחד מחיישני הרכב, וזאת כחלק מתהליכי האימות, הבדיקה, וגם האימון, של מערכות נהיגה אוטונומית. אנבידיה השתתפה בסבב הגיוס שביצעה פורטליקס בחודש דצמבר בהיקף כולל של 85 מיליון דולר.

היכולות הללו, שהוצגו בכנס GTC שנערך באחרונה, מתאפשרות הודות לממשק המחבר בין פלטפורמת Foretify של פורטליקס, המייצרת תרחישי נסיעה וירטואליים לאימות מערכות נהיגה, לבין שירותי הענן של אנבידיה, NVIDIA Omniverse Cloud. האומניברס היא פלטפורמת ענן לפיתוח יישומי AI, והיא מושתתת על יכולות העיבוד העוצמתיות של אנבידיה.

אחד היישומים שמספקת פלטפורמת האומניברס היא "מידול חיישנים" (sensor rendering), כלומר, יצירת תמונת עולם המדמה את נקודת המבט הייחודית של החיישן, בין אם מדובר במצלמה, מכ"ם, LiDAR או חיישן תרמי. כיום, בעולם הנהיגה האוטונומית עושים שימוש בעיקר בסימולציות מופשטות יותר, ברמת האובייקט, שבהן, למשל, מכונית מיוצגת כמעין "'קופסה על גלגלים". סימולציות אלה בוחנות בעיקר את הביצועים של מערכת קבלת ההחלטות, אך לא את מערך החיישנים, וזאת מאחר שסימולציית חיישנים מצריכה יכולות עיבוד גבוהות יותר, כאלה שרק חברות כמו אנבידיה יכולות להציע.

בשיחה עם Techtime, הסביר מנכ"ל ומייסד-שותף של פורטליקס, זיו בנימיני, על החשיבות של סימולציית חיישנים: "בסימולציות ברמת האובייקט לא רואים את הדקויות של העולם האמיתי כמו צבעים וצללים.  כדי לבדוק את המערכת האוטונומית השלמה – מהמידע החזותי הנקלט בחיישנים ועד קבלת ההחלטות במחשב המרכזי – יש צורך  לבצע סימולציה של החיישנים, וזו חייבת להיות ברמה פוטוריאליסטית גבוהה הקרובה באיכותה לעולם האמיתי".

פלטפורמת Foretify שפיתחה פורטליקס משמשת לאימות התכנון של כלי-רכב אוטונומיים. המערכת מאפשרת לייצר באופן ממוחשב מיליוני תרחישי נסיעה כדי לבדוק את ביצועיהן, בטיחותן והעמידה ברגולציה של מערכות נהיגה. השימוש בפלטפורמה מאפשר להפחית את התלות בנסיעות מבחן ולקצר ולייעל באופן דרמטי את תהליכי האימות והבדיקה. 

שיתוף הפעולה בין פורטליקס לאנבידיה יאפשר כעת למפתחים של יישומי נהיגה לייצר באמצעות הפלטפורמה של פורטליקס תרחישי-נסיעה הכוללים מידע ברמת החיישנים, כדי לבצע סימולציות מדויקות באמצעות פלטפורמת הענן של אנבידיה.

 

המכונית הופכת ל-"AI על גלגלים"

לפני מספר חודשים הכריזה פורטליקס כי היא מפתחת כלי בינה מלאכותית גנרטיבית (Gen AI) שישולבו בפלטפורמת התרחישים. לדברי בנימיני, טכנולוגיית ה-AI נכנסת יותר ויותר לעולם הנהיגה האוטונומית. "יש בעולם הנהיגה האוטונומית, מעבר ממערכות מבוססות-כללים (rule-based) למערכות מבוססות AI. למעשה, הכיוון הוא שמערכות נהיגה יהיו מבוססות מקצה-לקצה על בינה מלאכותית. יש לנו לקוחות ראשונים שעושים שימוש בפלטפורמה שלנו לא רק לצורך בדיקה ואימות של המערכת לאחר פיתוחה, אלא גם בשלב האימון".

בנימיני מספר כי ניכר באחרונה ביקוש גובר לשירותי החברה. "יותר ויותר חברות מתקרבות לשלב הפריסה של יישומי נהיגה אוטונומית. זה מצריך היקף נרחב יותר של בדיקות, ואת הסקייל הזה מספקת המערכת שלנו".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: אנבידיה , זיו בנימיני , פורטליקס