סולאראדג' רוכשת את Wevo הישראלית

4 אפריל, 2024

פיתחה תוכנה לניהול טעינת רכבים חשמליים ומותקנת באלפי חניונים. בחודש שעבר השקיעה סולאראדג' בחברה גרמנית בעלת טכנולוגיה דומה

חברת סולאראדג' (SolarEdge) הכריזה היום (ה') על רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית Wevo Energy, המפתחת תוכנה לאופטימיזציה של טעינה של רכבים חשמליים וניהול של אתרים שבהם מותקנים עמדות טעינה רבות, כמו חניונים, בנייני משרדים ובנייני מגורים. הפלטפורמה של Wevo כבר מוטמעת במטענים, הממירים והמונים של סולאראדג'. סולאראדג' גם השקיעה ב-Wevo באחד מסבבי הגיוס של החברה.

Wevo נוסדה ב-2021 על ידי המנכ"ל טדי פלטאו והטכנולוגית הראשית עדי בראון. התוכנה של Wevo אינה תלויה ביצרן עמדת הטעינה (אגנוסטית) ופועלת על בסיס הפרוטוקולים הפתוחים המקובלים בתעשיית הרכב החשמלי. המערכת מאפשרת לתעדף באופן חכם תוכניות טעינה, לחזות עומסים, ולתמחר ולחייב משתמשים רבים, ושירותים נוספים. לדברי סולאראדג', Wevo מותקנת באלפי מתחמי חנייה באירופה, ארצות הברית וישראל.

בכוונת סולאראדג' להטמיע את הפתרון של Wevo במערכת SolarEdge ONE, מערכת ניהול אנרגיה שמספקת החברה למגזר המסחרי ולמגזר התשתיות. סכום הרכישה לא נחשף. הרכישה משתלבת עם מהלך נוסף שביצעה סולאראדג' בחארונה, כאשר בחודש שעבר דיווחה כי ביצעה השקעה וחתמה על שיתוף פעולה עם חברת סטארט-אפ גרמנית, Ampeers Energy, אשר פיתחה פלטפורמת ענן (SaaS) המנטרת את צריכת האנרגיה ופליטת הפחמן של מערכות החימום והקירור של בנייני מגורים מרובי-דירות, ומציעה דרכים לצמצם את הפליטות ולחסוך בעלויות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חברות סטראט-אפ , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: Wevo , סולאראדג' , רכב חשמלי