ה-LiDAR של אינוויז חצה בהצלחה את החורף האירופי

19 אפריל, 2024

החברה בחנה את ביצועי חיישן InnovizTwo ותוכנת החישה שלו, בתנאי חורף קשים במהלך נסיעה שנמשכה לאורך אלפי קילומטרים על-פני 10 מדינות שונות באירופה

בתמונה למעלה: רכב המבחן ועליו ה-LiDAR. מקור: אינוויז

חברת אינוויז (Innoviz) השלימה מבדקי שטח שבחנו את תיפקוד חיישן ה-LiDAR ותוכנת החישה של החברה בתנאי חורף קשים. המבדקים נמשכו 18 ימים ובוצעו לאורך אלפי קילומטרים של נסיעה שכללה חציית 10 מדינות באירופה, בהן גרמניה, שבדיה, דנמרק, פינלנד, אסטוניה, לטביה, פולין, ליטא, צ'כיה, ואוסטריה. נסיעת המבחן נערכה בעיצומו של החורף, ובמהלכה נבחנה הטכנולוגיה של החברה בתנאי ראות ירודים, קור עז, ערפל כבד, גשם זלעפות ושלג. מדובר בתנאים שבהם חיישני מצלמה מתקשים לתפקד. החברה מסרה שהמבדקים הושלמו בהצלחה והוכיחו את יעילות הטכנולוגיה בתחום הנהיגה האוטונומית.

במהלך נסיעות המבחן בדקה אינוויז את חיישן הדור השני, InnovizTwo, שאותה השיקה באמצע 2021. חיישן זה פועל באורך גל של 905nm ומיועד לשימוש בכלי-רכב רגילים ואוטונומיים. הוא מספק סריקה בזוויות של 120×43 מעלות, ברזולוציה של 0.05×0.05 מעלות, בקצב של 10 או 20 פריימים לשנייה (FPS), ולטווחים של עד 300 מטר. מימדיו של החיישן הם 46x137x132 ס"מ, והוא עומד בתקן הבטיחות ASIL-B. אינוויז דיווחה שהמידע הרב שנצבר במהלך המבדקים ישמש כדי לשפר את תוכנת החישה של החברה, העושה גם שימוש באלגוריתם בינה מלאכותית (AI).

חיישן InnovizTwo, מקור: אינוויז
חיישן InnovizTwo, מקור: אינוויז

ראוי לציין שזמן קצר לפני תחילת המבדקים, קיבלה אינוויז תו-תקן עבור תושבת החיישן המותקנת על גג הרכב ממכון התקנים הגרמני TÜV SÜD. להערכת החברה, החיישן מאפשר ליישם נהיגה אוטונומית ברמות 3 ו-4. חיישן הדור השני, InnovizTwo, מוטמע במערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת ביותר של מובילאיי, Chauffeur, הכוללת מערך היקפי של מצלמות, מכ"ם ו-LiDAR. המערכת הזו אינה מחייבת את הנהג לאחוז בהגה ולהביט אל הכביש (eyes-off hands-off).

לאחרונה גילו מובילאיי ואינוויז שקבוצת פולקסווגן בחרה להתקין את מערכת Chauffeur בדגם אוטונומי של האוטובוס הזעיר, ID Buzz, אשר צפוי להתחיל בנסיעות ב-2026. אינוויז נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-176 מיליון דולר.

צפו בסרטון של אינוויז המתעד את הנסיעה:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: InnovizTwo , LiDAR , אינוויז , חורף