סולאראדג' הפסידה 157 מיליון דולר ברבעון

9 מאי, 2024

המכירות צנחו בכ-78% בהשוואה לרבעון המקביל 2023. צופה מכירות של 250-280 מיליון דולר ברבעון השני. מקווה להגדיל ההכנסות משירותי תוכנה, בין היתר הודות לרכישת Wevo הישראלית

חברת סולאראדג' (SolarEdge) ממשיכה לדווח על תוצאות עגומות: ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו מכירותיה ב-204.4 מיליון דולר בלבד – ירידה של כ-78% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שבו הסתכמו המכירות בכ-944 מיליון דולר. החברה דיווחה על הפסד נקי (במונחי GAAP) שהסתכם בכ-157.3 מיליון דולר. בעקבות הדו"ח הרבעוני ירדה מניית החברה בנסד"ק בכ-8% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-3 מיליארד דולר.

החברה הסבירה שהצניחה בהכנסות נובעת בעיקרה ממלאי עודף של מוצרים שנצבר אצל משווקי החברה, ולכן היא חווה האטה דרמטית בקצב ההזמנות. אולם מדובר בהסבר חלקי בלבד, שכן גם בניכוי המלאי העודף, החברה מעריכה שהביקוש למוצריה ברבעון הראשון הסתכם בכ-440 מיליון דולר. מדובר ברכישות הכוללות של מוצרים מתוצרת סולאראדג' – גם מוצרים מהמלאי של המשווקים – וגם מוצרים שהוזמנו ממנה.

מכאן שגם אם המלאי בשוק יתרוקן לחלוטין – היקף המכירות של החברה יהיה נמוך בכמעט במחצית ממכירותיה הרבעון המקביל 2023. החברה מייחסת את התופעה הזאת לדפוסים עונתיים, לריבית הגבוהה ולמחירי החשמל הנמוכים בשוקי היעד. כלומר, היא מצביעה על ירידה גלובלית בכדאיות השימוש בחשמל סולארי.

המלאי הצטבר גם במחסני סולאראדג' עצמה

ברבעון הבא צופה סולאראדג' שיפור של 10%-15% בביקושי הקצה, מגמה שתתבטא בהגדלת ההכנסות להיקף של כ-250-280 מיליון דולר. במקביל, המלאי העודף בקרב הספקים צפוי להצטמצם בשיעור נוסף של כ-250-300 מיליון דולר.

בידי החברה יש כיום מזומנים וניירות ערך בהיקף כולל של כ-950 מיליון דולר. בקשר לבעיית המלאי, מסתבר שהוא הצטבר לא רק אצל המשווקים, אלא גם בסולאראדג' עצמה. בשיחת הוועידה עם משקיעים גילה סמנכ"ל הכספים רונן פאייר שבמחסני החברה יש מוצרים בשווי כולל של 1.55 מיליארד דולר. "החל מהרבעון השני נקטין את ההוצאה באמצעות צמצום הייצור, ומכירת מוצרים מהמלאי הקיים אצלנו. לכן אנחנו מצפים לייצר מחדש מזומנים במהלך הרבעון השני".

ברבעון האחרון רכשה סולאראדג' את Wevo הישראלית שפיתחה תוכנה לניהול טעינת כלי-רכב חשמליים, וביצעה השקעה בחברת Ampeers הגרמנית שפיתחה פלטפורמת ענן לניהול צריכת האנרגיה ופליטות הפחמן של בנייני דירות. היישומים הללו ישולבו במערכת ניהול האנרגיה SolarEdge ONE, שהחברה מתחילה לפרוס בשוק המסחרי ומגזר התשתיות.

מנכ"ל החברה, צבי לנדא, התייחס לאסטרטגיה העסקית שמאחורי פלטפורמת SolarEdge ONE: "פריסתה בשוק המסחרי ובשוק התשתיות, והיישומים החדשים שאנחנו נספק ברבעונים הבאים, הם ערך מוסף מבדל עבור הפתרונות שלנו וזה יאפשר לנו להגדיל נתח השוק, לשפר את רווחיות ולייצר הכנסות חוזרות משירותי תוכנה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , דוחות רווח , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SolarEdge , אנרגיה סולארית , סולאראדג'