אינוויז: "יצרניות פנו אלינו כדי שנחליף את ספקי ה-LiDAR שלהן"

7 אוגוסט, 2024

דיווחה על היקף מכירות גבוה מהצפוי בהיקף של 6.7 מיליון דולר ברבעון השני. ירידה בהוצאות התפעוליות. הסכם חדש עם חברה המפתחת מערכת נהיגה אוטונומית רמה 4

בתמונה למעלה: קמפוס אינוויז בראש העין. צילום: Techtime

חברת אינוויז (Innoviz) חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברה המפתחת מערכת לנהיגה אוטונומית רמה 4. במסגרת ההסכם, תשלב אותה חברה את חיישני ה-LiDAR של אינוויז לטווחים קצרים וארוכים. כך החברה מסרה במסגר פרסום תוצאות הרבעון השני 2024. זהות השותפה תיחשף בחודשים הקרובים, אך מאינוויז נמסר כי מערכת הנהיגה כבר נבחרה על-ידי מספר יצרניות רכב. כבר כיום החיישנים של אינוויז הם חלק ממערכת הנהיגה ברמה 4 של מובילאיי, Chauffer, שבאחרונה דווח כי תוטמע במיני-בוס החשמלי ID Buuz של פולקסווגן.

חברת אינוויז בחרה לחשוף עוד פרט מעניין: מספר יצרניות רכב וספקיות של מערכות נהיגה פנו לאחרונה אל החברה כדי לבחון את האפשרות שהיא תחליף את ספק ה-LiDAR הקיים שלהן. בהן גם יצרנית רכב אשר צפויה להשיק דור שני של מערכת נהיגה אוטונומית רמה 3, אשר מפתחת כיום מערכת נהיגה אוטונומית רמה 4 לעולם המשאיות, ויצרנית פלטפורמה נוספת.

אינוויז דיווחה היום על שיתוף פעולה מעניין נוסף, הפעם מחוץ לשוק הרכב: מדובר בפרוייקט עם חברת Indoor Labs, שהוקמה ב-2015 ומפתחת מערכת אבטחה ופיקוח מבוססת LiDAR. החברה האמריקאית תשלב את החיישן של אינוויז בפלטפורמה המיועדת לניטור העוברים ושבים בשדות תעופה. המערכת מיועדת להיפרס בשדות התעופה הבינלאומיים של דנבר, נאשוויל וטמפה, ובהמשך בשדות תעופה נוספים בארה"ב.

דרישה לחיישנים בטווחים מגוונים

להערכת אינוויז, הוספת חיישני LiDAR קצרי-טווח לפורטפוליו של החברה, פתחה בפניה הזדמנויות חדשות והיא מכשירה כעת את החיישן לייצור. מתוך 15 הפרוייקטים שבהם היא מתמודדת כעת (RFQ), בחמישה פרויקטים נדרש גם חיישן לטווח קצר. מייסד-שותף ומנכ"ל החברה, עומר כילף, התייחס לכך ואמר: "אנחנו מציעים כעת חיישנים לטווחים ארוכים וקצרים בחבילה אחת. הדבר מגדיל משמעותית את מספר החיישנים לרכב ומאפשר לתת מענה לצרכים המורכבים של הלקוחות".

ברמה הפיננסית, ברבעון השני הציגה אינוויז תוצאות משופרות: ההכנסות הסתכמו בכ-6.7 מיליון דולר, מעל תחזית החברה ויותר מפי 4 לעומת 1.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2023. אינוויז גם "שורפת מזומנים" בקצב נמוך יותר מבעבר, ודיווחה על ירידה של 23% בהוצאות התפעוליות ברבעון השני, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בקופת החברה יש כיום כ-104.6 מיליון דולר. עם זאת, התחזית לרבעון הבא היתה מעט מאכזבת: צפי מכירות של 3.5-5 מיליון דולר בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , דוחות רווח , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: LiDAR , אינוויז , אלקטרואופטיקה , רכב אוטונומי