צבר ההזמנות של רייזור לאבס הוכפל פי 11

19 אוגוסט, 2024

מסתכם בכ-76 מיליון שקל. רובו מיוחס לחוזה גדול עם חברת כרייה גלובלית שביקשה לאחרונה להתאים את פלטפורמת ה-AI של רייזור גם לניטור צי המשאיות הכבדות שלה

בתמונה למעלה: סמנכ"ל הטכנולוגיות של רייזור לאבס, מיכאל זולוטוב

חברת רייזור לאבס (Razor Labs) התל אביבית דיווחה על שיפור משמעותי בביצועיה הכספיים במחצית הראשונה של 2024: הכנסות של 5 מיליון שקל, בהשוואה -2 מיליון שקל בתקופה המקבילה 2023. הרווח הגולמי עלה מ-186 אלף שקל ל-1.68 מיליון שקל – וההפסד הנקי הצטמצם מ-9.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023 להפסד של 7.4 מיליון שקל במחצית 2024. צבר ההזמנות הוכפל ביותר מפי 11 בהשוואה לתקופה המקביה אשתקד, ומסתכם בכ-75.9 מיליון שקל.

מייד לאחר פרסום הדו"ח זינקה מניית החברה בבורסת תל אביב בכ-15.6% והעניקה לחברה שווי שוק של כ-163 מיליון שקל. בכך היא השלימה עלייה של 150% מתחילת השנה – אם כי עדיין מדובר בשווי שוק הנמוך בכ-75% משווייה בעת הנפקתה ב-2021. התוצאות הכספיות קשורות כנראה לשינוי עסקי וטכנולוגי שהחברה ביצעה. מחברת פרוייקטים בתחום הבינה המלאכותית המפתחת פתרונות AI מותאמים לצרכים הספציפיים של כל לקוח, היא הפכה בשנתיים האחרונות לחברת מוצר בעלת שני מוצרים עיקריים: פלטפורמת Datamine AI המספקת תובנות תחזוקה חזויה (predictive maintnance) לזיהוי מקדים של תקלות במכונות תעשייתיות גדולות, ומערכת Inspection AI לזיהוי תחמושת פגומה בפסי הייצור.

חלקו הארי של צבר ההזמנות מיוחס לחוזה גדול שנחתם בנובמבר 2023, עם אחת מחברות הכרייה הגדולות בעולם, המפעילה יותר מ-80 אתרי כריייה. ערכו הכולל של ההסכם נאמד ב-31.2 מיליון דולר. במסגרתו רייזור אמורה להתקין את פלטפורמת התחזוקה החזויה שלה בכ-14 אתרי כרייה. עד כה הטמיעה רייזור את המערכת בשני אתרי כרייה וצפויה להשלים הטמעה בעוד שני אתרים עד סוף השנה. ברייזור מדווחים כי החברה מצויה במגעים עם חברת הכרייה להרחבת ההטמעה לעוד 9 אתרים.

במאי 2024 התקבלה הזמנה מאותו לקוח בהיקף של 7.4 מיליון דולר, להתאמת פלטפורמת ה-AI של החברה והתובנות שהיא מפיקה, לצורך ניהול צי של 25 משאיות כבדות שמפעילה חברת הכרייה באתריה. ענף המכרות הוא שוק היעד העיקרי של רייזור, ועבורו היא פיתחה את פלטפורמת DataMind AI. זו פלטפורמת בינה מלאכותית מבוססת-ענן המיועדת לשיפור תהליכי ייצור בתעשיית כריית המחצבים. המערכת מתממשקת עם נתוני מערכות הייצור ומסייעת לאתר תקלות ובעיות תחזוקה ולהפחית את זמן השבתת התפעול (downtime). החברה השיקה את המוצר ב-2021. במקביל, היא מתאימהאת המערכת לשווקים נוספים, כמו תשתיות, מים, נפט וגז.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: AI , בינה מלאכותית , רייזור לאבס