ב.מ.וו השיקה נהיגה אוטונומית בתוך קו הייצור

26 נובמבר, 2024

התקינה את תשתית ה-LiDAR הגדולה באירופה במפעל הייצור המרכזי בעיר דינגולפינג בבוואריה. מערכת בקרה בענן מעבירה פקודות אלחוטיות לכלי הרכב, אשר נעים בכוחות עצמם בין אולמות הייצור והבדיקות

בתמונה למעלה: מכונית מיני יוצאת מקו ההרכבה בלייפציג באופן אוטונומי

חברת ב.מ.וו (BMW) קיבלה את אישור CE להפעלת נהיגה אוטונומית בתוך קו הייצור (Automated Driving In-Plant – AFW), אשר מאפשרת לכלי הרכב לעבור באופן עצמוני בין שני אולמות ההרכבה המרכזיים, לנסוע אל מסלול בדיקה קצר וממנו אל אולם ההרכבה הסופי. מדובר במסלול נסיעה באורך של יותר מקילומטר. בשלב הראשון, המערכת הותקנה במפעל הייצור הגדול ביותר של החברה בעיר דינגולפינג בבוואריה, אשר מייצר את מכוניות ב.מ.וו סדרה 5 וסדרה 7.

הנסיעה האוטונומית בתוך קו הייצור אינה מוגבלת למכוניות בעלות יכולות ניהוג אוטונומיות, שכן היא נישלטת באמצעות מערכות שליטה ובקרה הנמצאות בעיקר מחוץ לרכב. חברת ב.מ.וו התקינה לאורך המסלול מערך של חיישנים, הכולל גם את תשתית ה-LIDAR הגדולה ביותר באירופה. הנהיגה מתבצעת באמצעות שליטה אלחוטית מרחוק ברכב, כאשר מערכת בקרה בענן מקבלת מידע מהחיישנים על מיקומו ותנועתו של כל רכב בשטח. המערכת גם מזהה סיכונים אפשריים, למשל כניסת בני אדם אל מסלול הנסיעה. היא מנתחת את כל סוגי המידע על-גבי מודל תלת מימדי מפורט של מתקן הייצור, ומעבירה את הפקודות אל בקרי ברכב.

התקנת מערכי ההסעה האוטונומיים מתבצעת במסגרת פרוייקט BMW iFACTORY שעליו הכריזה החברה בשנת 2022. מטרת הפרוייקט היא לבצע דיגיטליזציה ואוטומציה של כל קווי הייצור. חברת ב.מ.וו מייצרת יותר מ-2.5 מיליון כלי-רכב בשנה, ולכל התקדמות בפרוייקט iFACTORY יש משמעות פיננסית גדולה מאוד. "לכן", אמר דירקטור הייצור של קבוצת ב.מ.וו, מילאן נדלוביץ', "נפרוש את הטכנולוגיה הזו בכל קווי הייצור של הקבוצה". כעת הטכנולוגיה נמצאת בתהליכי התקנה במפעל הרכבת המכוניות בלייפציג, אשר אחראי בין השאר על ייצור דגמי MINI. במהלך 2025 היא תותקן במפעלים ברגנסבורק ובאוקספורד, ולאחר מכן במפעל ייצור חדש הנמצא בתהליכי הקמה בהונגריה.

חברת ב.מ.וו הודיעה שהיא תרחיב בהדרגה את השימוש בטכנולוגיית הניהוג הזאת גם ביישומי ייצור נוספים, כמו למשל הסעת המכוניות אל אתרי הבדיקות ואל מגרשי החנייה שבהם הן ממתינות למשלוח. ראוי לזכור שהטכנולוגיה מבוססת על ניהוג אוטונומי "חיצוני", ואינה מבוססת על יכולות נהיגה אוטונומית של הרכב עצמו. אולם זהו השלב הבא: הפיתוח הטכנולוגי כיום מתמקד בניצול היכולות האוטונומיות הקיימות בתוך הרכב עצמו, אשר יאפשרו להפחית את התשתית החיצונית הנדרשת ולהרחיב את השימוש בניהוג אוטונומי On Board במסגרת תהליך הייצור, ההרכבה, הבדיקות והאספקה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: ב.מ.וו , רכב , רכב אוטונומי