שיתוף פעולה אסטרטגי בין פורטליקס ו-MathWorks

6 פברואר, 2025

בנו פלטפורמה לבדיקה וירטואלית של רכב אוטונומי ומערכות ADAS, המבוססת על שילוב התוכנות של שתי החברות. מאזדה היא יצרנית הרכב הראשונה שאימצה אותה, וכבר שילבה את הפלטפורמה בתהליכי הפיתוח

חברת פורטליקס (Foretellix) וחברת MathWorks אשר פיתחה את תוכנת החישובים המתמטיים MATLAB, שילבו את הכלים של שתיהן ויצרו מערכת מאוחדת המסייעת לפתח כלי-רכב אוטונומיים. במסגרת פרוייקט שיתוף הפעולה בין שתי החברות, הן שילבו את פלטפורמת Foretify של פורטליקס עם תוכנות Simulink ו-Automated Driving Toolbox של MathWorks.

הפלטפורמה של פורטליקס מייצרת באופן אוטומטי מספר בלתי מוגבל של תרחישי שימוש ברכב האוטונומי. כעת היא מממשת אותם בסביבת הסימולציה של Automated Driving Toolbox, ועל-ידי כך מספקת כלים למדידה של כיסוי הבדיקות, מדדי ביצוע עיקריים (KPIs) ובדיקות בטיחות. התהליך מקצר משמעותית את לוחות הזמנים של הבדיקות. מנכ"ל ומייסד שותף של פורטליקס, זיו בנימיני, אמר שהאינטגרציה בין התוכנות של פורטליקס ושל מאת'וורקס מאפשרת להאיץ את הפיתוח של כלי-רכב אוטונומיים בטוחים, לשפר את יעילות הבדיקות ולהפחית את עלויות הפיתוח".

היעד של מאזדה: אפס תאונות

חברת מאזדה (Mazda) היא יצרנית הרכב הראשונה אשר אימצה את הפלטפורמה המשולבת, והחליטה לבדוק באמצעותה את תנאי התפעול של המערכות האוטונומיות (ODD) שהיא מפתחת. החברה הודיעה היא החלה לבדוק ולאמת את מערכות ה-AD/ADAS שלה בסביבה וירטואלית, ובכך מאפשרת למהנדסים להמיר נתוני נהיגה מהעולם האמיתי לתרחישי סימולציה שניתן לפעול לפיהם. התרחישים עוברים אנליזה אוטומטית לגילוי פערים בכיסוי, ביצועי בטיחות ועמידות המערכת.

סגן מנהל חטיבת פיתוח מערכות בקרה משולבות במאזדה, יאסוהידה ינו, אמר שהמערכות בדור הבא של AD/ADAS יהיו מורכבות מאוד. "לכן חשוב מאוד לזהות סיכונים פוטנציאליים ולשפר את איכות המערכת כבר משלבי הפיתוח הראשוניים, כדי להגיע ליעד של אפס תאונות. "מערכות Foretify של פורטליקס ו-Simulink ו-Automated Driving Toolbox של מאת'וורקס, מאפשרות לנו לבצע אימות מקיף בסביבה וירטואלית ולהשיג את מטרותינו בפרק זמן קצר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי , תוכנה ותכנון אלקטרוני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ADAS , פורטליקס , רכב אוטונומי