בזק בינלאומי נכנסת לשוק אבטחת כלי הרכב

29 אפריל, 2025

מתקינה את פלטפורמת אבטחת ציי הרכב של חברת אניגמטוס מיבנה. המערכת אוספת מידע מרשת ה-CAN Bus הנמצאת ברכב, ומזהה תקיפת סייבר נגד הרכב - או שימוש בו כדי לחדור לרשת הארגונית

בתמונה למעלה: התקנת מודול הניטור והתקשורת של אניגמטוס בתוך כלי-רכב. מקור: סרטון הדגמה של החברה

חברת בזק בינלאומי תטמיע את פלטפורמת אבטחת הרכב של חברת Enigmatos מיבנה בתוך מוקד האבטחה המקוונת שלה (Security Operations Center – SOC), במטרה לספק שירותי אבטחת ציי רכב. הפתרון כולל זיהוי פריצות לרשתות התקשורת הפנימיות של מערכות הרכב (Controller Area Network – CANׂ). חברת אניגמטוס מתמקדת באספקת פתרונות הגנת סייבר לכלי-רכב מקושרים. המערכת של החברה מנתחת מידע המגיע ממערכות הרכב ומזהה חדירות לא מורשות בזמן אמת.

חברת בזק בינלאומי נכנסת לשוק החדש בעקבות הגידול המאסיבי בהיקף כלי הרכב המקושרים והמגמה המתחזקת שלפיה המכונית היא עוד אבזר מיחשוב מקושר (OT) ברשת האינטרנט. התופעה הזו לא רק מבטאת שוק חדש וסיכונים חדשים המאיימים על ציי הרכב, אלא גם למקור חולשה של מערכות המידע והתקשורת הארגוניות עצמן: המכוניות המקושרות הפכו לנקודת כניסה נוספת, וחלשה, שבאמצעותה ניתן לפרוץ אל תוך הרשתות הארגוניות הגדולות.

המוצר של החברה, EnigmaOne Data Engine, מנתח את כל התשדורות המגיעות מהרכב. הוא מייצר פרופיל מבוסס AI של כל רכב בצי, ומזהה חריגות, הוספה בלתי מורשית של חומרה, פעילות עויינת ברשת הפנימית ברכב ומספק שכבת הגנה למניעת התקפות עתידיות והתרעות על התפתחות מתקפות. המערכת מתמקדת בהגנת רשת התקשורת הפנימית (CAN Bus) ולא בהגנת המיקרו-בקר (ECU) הבודד. החברה מאפשרת ללקוחות להתקין ברכב את מודול התחברות ואיסוף המידע, EnigmaOne Box, או להטמיע את ההגנה באמצעות תשתיות הקישוריות והאנליטיקס הקיימות של צי הרכב.

עקיפת התהליכים המסורבלים של יצרניות הרכב

מנכ"ל החברה, נטע למפרט, סיפר לאחרונה ל-Techtime שמרבית חברות הסייבר פונות ליצרניות הרכב (OEM) לצורך שיווק מערכות ההגנה שלהן. "אנחנו הבנו שהצורך בהגנת סייבר בעולם ציי הרכב הוא מיידי יותר. גם התהליכים העסקיים ותהליכי האינטגרציה הם מהירים ופשוטים יותר בשוק הגנת הסייבר בהשוואה לתהליכים המאפיינים את העבודה מול יצרניות רכב, אשר עשויים להימשך מספר שנים". מהסיבה הזו החברה פיתחה פיתרון הגנה שניתן להתקין בכלי רכב לאחר הייצור (After Market).

גם ההתמקדות ברשת CAN Bus, המקשרת בין יחידות הבקרה (ECU) לבין המחשב המרכזי ברכב, אשר פותחה על-ידי חברת בוש בשנות ה-90, אינה מקרית. "זוהי תשתית תקשורת מאוד יעילה, ואולם היא לא השתנתה במהלך השנים. כשהגדירו את הפרוטוקול במקור לא הביאו בחשבון את היבטי הסייבר, וכל המידע עובר דרך רשת התקשורת הפנימית ללא הצפנה וללא הגנה".

הפלטפורמה של אניגמטוס פועלת בענן ולכן יש חשיבות רבה לכושר דחיסת הנתונים שהחברה פיתחה. להערכת אניגמטוס, היא מצליחה לדחוס את נתוני הרכב בשיעור של 99%, המאפשר תקשורת מהירה בין הרכב והענן. שיתוף הפעולה המרכזי של אניגמטוס הוא עם חברת "דן תחבורה", שגם השקיעה בה כ-5 מיליון שקל. דן חיברה את צי האוטובוסים שלה, המונה כיום כ-1,200 אוטובוסים, לפיתרון ההגנה של אניגמטוס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אניגמטוס , סייבר , רכב מקושר