סופית: אנבידיה רוכשת את מלאנוקס תמורת 6.9 מיליארד דולר

11 מרץ, 2019

מנכ"ל אנבידיה: "איחוד פלטפורמת המחשוב המואצת של אנבידיה עם פלטפורמת הרשת המואצת של מלאנוקס ייצור את הדור הבא של פתרונות מחשוב בקנה מידה גדול"

מסע הניחושים הסתיים: החברות אנבידיה (Nvidia) ומלאנוקס (Mellanox) הודיעו היום כי החברות הגיעו להסכם סופי במסגרתו תרכוש אנבידיה את כל מניות מלאנוקס במזומן במחיר של 125 דולר. מדובר בעיסקה בהיקף של כ-6.9 מיליארד דולר, שהם מיליארד דולר יותר מהשווי הנוכחי של מלאנוקס בבורסה. העסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, והיא צפויה להיסגר עד סוף 2019, בכפוף לאישורים רגולטוריים וקבלת אישור בעלי המניות של מלאנוקס.

חברת מלאנוקס מספקת פתרונות קישוריות מהירים למרכזי נתונים ומחשבי-על. העניין הגובר במלאנוקס נובע מכך שהטכנולוגיות החדשות, כמו הדור החמישי, הבינה המלאכותית וה-IoT נשענים על תשתיות ענן אשר צריכות להגיב במהירות ובזמן אמת לזרם גובר של נותנים. מכיוון שההתקררות של חוק מור מאיטה את קצב השיפור בביצועי המעבדים, החברות מחפשות דרכים חדשות לייעל את תשתיות העיבוד באמצעות מערכים של אלפי שרתים המחוברים ביניהם ברשתות תקשורת מהירות מאוד. התופעה הזאת הופכת את מלאנוקס לחברה הנמצאת בלב מהפיכת המיחשוב של הדור הנוכחי, הממוצבת כאחת מהחברות הטובות בתחומה.

איחוד המחשב עם התקשורת

"הופעת ה-AI ומדעי הנתונים עם מיליארדי משתמשי מחשב בו-זמנית, מתדלקת את הדרישות ממרכזי הנתונים בעולם", אמר ג'נסן וואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה. "התמודדות עם דרישות אלו מחייבת ארכיטקטורות הוליסטיות המחברות מספר עצום של צמתי מחשוב מהיר על-גבי רשתות חכמות כדי ליצור מנוע בקנה מידה של מרכז נתונים ענק. איחוד פלטפורמת המחשוב המואצת של אנבידיה עם פלטפורמת הרשת המואצת של מלאנוקס ייצור את הדור הבא של פתרונות מחשוב בקנה מידה גדול".

מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן (בתמונה למעלה), הסביר שהשילוב של שתי החברות מהווה "הרחבה טבעית לשותפות ארוכת השנים שלנו". שתי החברות השתתפו בבניית שני מחשבי העל המהירים ביותר בעולם, Sierra ו- Summit, המופעלים על-ידי משרד האנרגיה של ארה"ב, כאשר ספקיות שירותי הענן המובילות בעולם משתמשות במעבדי ה-GPU של אנבידיה ובפתרונות הקישוריות של מלאנוקס. עם השלמת האיחוד, בכוונת אנבידיה להמשיך ולהשקיע במצוינות הטכנולוגית בישראל. החברה מסרה כי שירותי המכירות והתמיכה ללקוח לא ישתנו כתוצאה מהעסקה. יכול להיות שפירוש הדבר שמלאנוקס תפסיק לפעול כחברה עצמאית, ומרכזי הפיתוח שלה ימוזגו לתוך חברת אנבידיה.

מידע נוסף יימסר היום אחר הצהריים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית