REE חשפה משאית שליחויות חשמלית

11 אוגוסט, 2022

מגיעה למהירות של 125 קמ"ש ונושאת מטען של 2 טון. זהו הדגם המלא השני שחושפת החברה החודש. "תגובות הלקוחות הפוטנציאליים היו חיוביות ומעודדות"

חברת REE חשפה היום (ה') דגם חדש, P7-B, של משאית משלוחים חשמלית אשר בנויה על פלטפורמת המרכב השטוחה של החברה. הדגם מיועד לשוק הצומח של רכבים מסחריים ומשאיות חשמליים. לפני כשבוע חשפה החברה את ה-Proxima, מסחרית חשמלית אשר פותחה בשיתוף חברות מורגן אולסון ו-EVAX. הדגם החדש ייוצר ויורכב במרכזי האינטגרציה של החברה בקובנטרי, בריטניה, ואוסטין, טקסס. 

תצורת משאית P7 זו מציעה מרווח פנימי מוגדל לנוסעים ולמטען וגובה כניסה נמוך, היא מגיעה למהירות מרבית של 120 קמ"ש, בעלת טווח מקסימלי של 241 ק"מ, יכולה לשאת עד 2,000 ק"ג של מטען, ודירוגי משקל רכב (GVWR) של עד 6,350 ק"ג. ניתן לשנות את התצורה כך שתתאים בצורה הטובה והאישית ביותר לצרכי הלקוח, כולל גדלים, צבעי לוגו ועוד. ארכיטקטורת ה-x-by-wire המלאה תומכת בהיגוי על כל הגלגלים, הנעה על כל הגלגלים, שבירה רגנרטיבית אדפטיבית, בקרת זחילה, סיוע להתנעת גבעה, וקטורי מומנט כעדכונים סטנדרטיים ועדכוני מערכות

מהחברה נמסר כי הערכות הלקוחות הפוטנציאליים, כולל חברות משלוחים, לוגיסטיקה ומסחר אלקטרוני, היו חיוביות ומעודדות. "הלקוחות ציינו לטובה את מדרגת העלייה הנמוכה שנועדה לקצר את זמן עליית הנהג למשאית ולאפשר זמני אספקה ​טובים יותר, צריכת האנרגיה המופחתת בשל אווירודינמיקה טובה יותר ויכולת התמרון של טכנולוגיית ה x-by-wire  של רי. תא הנוסעים מאפשר ארגונומיה אופטימלית ונוחות מרבית, בטיחות ופרודוקטיביות של הנהג." 

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בארבע “פינות” הרכב, בין השאסי לגלגל ובתוך הגלגל. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב. החברה מכנה את הארכיטקטורה הזו x by wire, וזאת מאחר שכל מערכות הרכב, הממוקמות בארבע הפינות, נשלטות על ידי הנהג באופן אלקטרוני לחלוטין ולא מכני.

על בסיס טכנולוגיה זו פיתחה החברה עד כה מספר פלטפורמות עבור יישומי-קצה כמו משלוחים עירוניים, רכבי היסעים, מונית אוטונומית ומשאית בינעירונית. דגם ה-P7-B מתבסס על פלטפורמת P7, שלדברי החברה נבנתה על פי הדרישות והמפרט המדויק של אחת מחברות הרכב הגדולות בעולם. הפלטפורמה השטוחה מספקת מרחב פנימי גדול עד 35% יותר בהשוואה לרכבים מסחריים דומים.

האזינו לשיחה עם אוהד שטאובר, סמנכ”ל המו”פ של REE, מתוך תוכנית מס’ 47 בפודקאסט שלנו, שעלתה בחודש מרץ 2022:

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: REE