סיפיה תדגים פתרון מבוסס מכ"ם ו-IR לניטור פנים הרכב
10 דצמבר, 2024
המכ"ם מגיע לנקודות המתות בתוך הרכב המוסתרות מחיישן ה-IR, והשילוב בין השניים מספק חבילה של נתונים מדוייקים יותר ונתונים מסוג חדש, דוגמת פרמטרים רפואיים
חברת סיפיה (Cipia Vision) מהרצליה, תדגים שילוב של מכ"ם וחיישן IR במערכת לניטור פנים-הרכב. ההדגמה תתבצע במהלך תערוכת CES הקרובה שתתקיים בלאס-וגאס בינואר 2025. הפתרון יודגם ביחד עם שותף טכנולוגי שזהותו עדיין לא נמסרה. הוא מאפשר להתגבר על החסרונות של חיישני IR, לסייע ליצרניות הרכב להתכונן אל רגולציה חדשה אשר צפויה להיכנס לתוקף בעוד כשנה, ולספק ליצרנים יכולת פיתוח יישומי חוויית נסיעה מתקדמים. מערכת הליבה המרכזית של החברה היא תוכנת Driver Sense, אשר עוקבת אחר מצב הנהג (Driver Monitoring System – DMS), ומנתחת את תנוחתו, ריכוזו בנהיגה וכדומה.
המערכת יודעת לעבוד עם כל חיישני ה-IR ועם כל שבבי התמונה (SoC) הקיימים בשוק. תוכנה נוספת בקטגוריה הזו היא Cabin Sense, המנטרת באמצעות חיישן ה-IR את כל סביבת פנים הרכב, ולא רק את הנהג. סמנכ"לית השיווק של חברת סיפיה, ליאת רוסטוק, הסבירה שבתחום הזה מתחילה להתעורר בעיה: "הרגולטור באירופה, המוביל את המגמות בעולם, יחייב יצרניות רכב לצייד את המכוניות במערכות ניטור פנים הרכב החל משנת 2026, ובמיוחד מערכות לניטור ילדים. חיישני IR לא מזהים ילדים המוסתרים מאחורי כסאות הנהג והנוסע שלידו, ולכן יש צורך בטכנולוגיית חישה החודרת את השטחים המתים של החיישן".
מדוע אתם צריכים לטפל בנתוני המכ"ם, במילא הם מגיעים למחשב הרכב שיכול למזג אותם עם נתוני ה-IR שלכם?
רוסטוק: "המחשב של יצרן הרכב רואה אך ורק תוצרים מוגמרים שעברו הרבה עיבודים בדרך, בקצבי ריענון נמוכים. המערכת שאנחנו מדגימים משתמשת באותות הגולמיים המאפשרים לעשות אופטימיזציה בזמן-אמת של עיבוד התמונה ואותות המכ"ם. על-ידי כך מתקבלים במחשב הרכב תוצרים גולמיים טובים יותר, גם מהמכ"ם וגם מהמצלמה".
החברה מסרה שהשילוב בין מכ"ם ו-IR משפר את הביצועים המתקבלי מכל מערכת בנפרד: זיהוי מדויק יותר של מיקום הנוסעים בתא הרכב, תנועתם, יכולות פיתוח יישומים חדשים המשפרים את חוויית הנסיעה ואפילו יכולת לבדוק פרמטרים בריאותיים, כמו קצב דופק הלב. חברת סיפיה נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-86.3 מיליון שקל. עד היום היא נבחרה על-ידי 11 יצרניות רכב (Design Wins), בהם 2 חברות מאירופה, לשילוב הפתרון שלה ב-67 דגמי רכב.
במחצית הראשונה של 2024 הסתכמו מכירותיה בכ-2.5 מיליון דולר. ביוני 2024 החברה דיווחה לבורסה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם Harman, שבמסגרתו שתי החברות יפתחו וישווקו מוצר ניטור נהג משותף שעשוי להיות משולב בפלטפורמת Connected Car של הרמן. ההסכם גם כולל השקעה של הרמן בסיפיה בהיקף של 17.9 מיליון שקל בתמורה למניות בחברה. ההשקעה הופכת את הרמן לבעלת מניות מהגדולות בסיפיה.
פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ראיית מכונה , תעשייה ישראלית
פורסם בתגיות: Cipia , IR , מכ"ם , ניטור כלי-רכב , סיפיה