מקאפי: "ארגונים רבים מעדיפים ביצועים על-פני אבטחה"

3 נובמבר, 2014

אבטחה הפכה לסוגייה קריטית, אבל כ-33% ממנהלי מערכות המידע הודו שהם משביתים פונקציות של ה-Firewall כדי לא להאט את הביצועים של אפליקציות ארגוניות

אבטחה הפכה לסוגייה קריטית, אבל כ-33% ממנהלי מערכות המידע הודו שהם משביתים פונקציות של ה-Firewall כדי לא להאט את הביצועים של אפליקציות ארגוניות

חברת האבטחה מקאפי שהיא חלק מאינטל סקיוריטי, פרסמה תוצאות מחקר בנושא ביצועי הרשת ואבטחה וגילתה תוצאות מפתיעות, ובמקרים רבים מדאיגות: ארגונים רבים בוחרים שלא להפעיל פונקציות ויכולות מתקדמות במנגנון האבטחה Firewall על-מנת לא לפגוע בביצועי הרשת. במסגרת המחקר רואיינו 504 מנהלי מערכות מידע (IT) שכ-60% הצהיר כי תכנון הרשת הארגונית התבסס על שיקולי אבטחה.

יחד עם זאת, יותר מ-33% מהנשאלים הודו כי הם משביתים פונקציות של הפיירוול או מונעים הפעלה של פונקציות מסוימות, במאמץ להאיץ את ביצועי הרשת. משה אסרף, מנהל העסקים של מקאפי בישראל, אמר שהשבתת תכונות מרכזיות של פיירוול משיקולי ביצועים הפכה לנוהג נפוץ. "אנחנו סבורים שזו גישה  מוטעית", אמר.

"בשנת 2014 חלה עלייה של 200% במספר הפריצות בהשוואה לשנה שעברה ועל כן כיום אימוץ פיירוול מדור חדש הוא קריטי עבור ארגונים". מהמחקר עולה שהפונקציות המושבתות ביותר הן לפי הסדר: DPI, אנטי-ספאם, אנטי וירוס וגישה ל-VPN. פונקציית ה-DPI מזהה פעילות זדונית בתעבורת הרשת ובולמת חדירות באמצעות חסימה אוטומטית של התעבורה לפני שנגרם נזק כלשהו.

מדובר ביכולת חיונית ורבת עוצמה להגנה בפני איומים ומרכיב מרכזי בדור החדש של מוצרי פיירוול, המהווה כיום כ-70% מהרכישות בתחום זה. ארגונים רבים משביתים את ה-DPI בגלל העומס שהוא יוצר על משאבי הרשת, וגורם לירידה של כ-40% בביצועי תעבורת הרשת. החברה מסרה ש-Next Generation Firewall שלה עם יכולת DPI מופעלת, הציג את אחת מרמות הביצועים הגבוהות בתעבורת הרשת במבחני Miercom.

מקאפי היא עתה חלק מאינטל סקיוריטי: www.intelsecurity.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , טכנולוגיות מידע