בלעדי ל-Techtime: אלביט הקימה חברת סייבר

16 אפריל, 2015

חברת CyberBit החדשה הוקמה במסגרת אסטרטגיה שאלביט החלה ליישם לאחרונה, המבוססת על הקמת חברות בנות עבור השוק האזרחי, אשר ממנפות טכנולוגיות צבאיות שפותחו באלביט

חברת CyberBit החדשה הוקמה במסגרת אסטרטגיה המבוססת על הקמת חברות בנות עבור השוק האזרחי, אשר ממנפות טכנולוגיות צבאיות שפותחו באלביט

מרכז השילטה והבקרה של אלביט לתחום הגנת המולדת
מרכז השליטה והבקרה של אלביט לתחום הגנת המולדת

חברת אלביט מערכות (Elbit)  הקימה בחודש הקודם חברה בת חדשה בשם CyberBit, כך נודע ל-Techtime. החברה החדשה אשר מיועדת להגדיל את נתח השוק שלה בתחום ההגנה על מערכות מידע, בהתבסס על טכנולוגיות צבאיות הנמצאות בידי אלביט.

הקמת החברה היא חלק מאסטרטגיה שאלביט החלה ליישם לאחרונה, המבוססת על הקמת חברות בנות עבור השוק האזרחי, אשר ממנפות טכנולוגיות צבאיות שפותחו בחברה.

בשנים האחרונות התרחבה פעילות הסייבר של אלביט, בין השאר בעקבות התחזקות תחום מערכות השליטה והבקרה לשימושים צבאיים וליישומי הגנת המולדת וביטחון הציבור. המוצר העיקרי של התחברה בתחום הסייבר הוא מערכת CyberShield NCDS המיועדת לסייע בהגנה על רשתות לאומיות ורשתות של ארגונים צבאיים וממשלתיים בפני תקיפות סייבר.

היא מבוססת על שילוב של חומרה ותוכנה אשר מנטרת בזמן אמת התפתחות איומים ברשת המוגנת, ומסייעת לנהל את ההתגוננות בפניהם. ליבת המערכת היא CyberShield Command Core, אשר כולת מערכי איחסון, אנליטיקס, איסוף וניתוח מידע לאורך זמן רב.

אחד מהמרכיבים המעניינים בפתרון הוא מערכת האימון CyberShield NCDSTM, אשר משמשת לאימון אנשי הגנת סייבר באמצעות הדמיית תרחישים של תלוחמת סייבר מקיה נגד הארגון או המדינה המותקפים.

מערכת נוספת של אלביט בתחום הסייבר היא WiT – Wise Intelligence Technology, אשר אוספת מידע ממגוון רחב של חיישנים ומנתחת אותו לצורך זיהוי ואיפיון איומים. בשנת 2013 היא דיווחה על עיסקה של כ-40 מיליון דולר למכירת מערכת WiT למדינה באפריקה.

חברת אלביט מעסיקה כיום כ-12,000 עובדים, מהם 9,000 בישראל, מתוכם כ-5,000 מהנדסים האחראים על הפיתוח והטכנולוגיה של החברה. שני השווקים המרכזיים של החברה הם ארצות הברית, האחראית לכשליש ממכירותיה, וישראל האחראית ל-22% מהמכירות.

בשנת 2014 הסתכמו מכירותיה ב- 2.96 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-2.92 מיליארד דולר ב-2013. התחומים העיקריים שתרמו להכנסות החברה היו תחום המערכות המוטסות ותחום מערכות התקשו"ב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית