LifeBEAM מרחיבה את פעילות המיחשוב הלביש

20 אפריל, 2015

חברת LifeBEAM מעבירה טכנולוגיית ניטור פרמטרים רפואיים שפותחה עבור קסדת הטייס של אלביט, אל מערכות אזרחיות כמו קסדות רוכבי אופניים ופלטפורמת Simband של סמסונג

חברת LifeBEAM מעבירה טכנולוגיית ניטור פרמטרים רפואיים שפותחה עבור קסדת הטייס של אלביט, אל מערכות אזרחיות כמו פלטפורמת Simband של סמסונג

פלטפורמת SimBand של סמסונג
פלטפורמת SimBand של סמסונג

חברת LifeBEAM מרחיבה את הסכם שיתוף הפעולה שלה עם חברת עם חברת Lazer, ומתכננת להכריז בחודש אוגוסט הקרוב על סדרה חדשה של מוצרים ספורטיביים הכוללים יכולת ניטור מדדים ביולוגיים. בשבוע שעבר החברה הודיעה שבמהלך 2015 היא תרחיב את הסכמי השימוש בטכנולוגיה שלה ליצרניות מוצרי צריכה ופתרונות מיחשוב לביש. אחת מההצלחות המעניינות שלה בתחום היא חתימת הסכם עם חברת סמסונג, אשר שליבה את הטכנולוגיה של LifeBEAM בפלטפורמת Simband לאבזרי מיחשוב לביש. 

חברתLifeBEAM  מתל אביב פיתחה חיישן אלקטרו-אופטי לניטור מדדים שניתן לחלץ מכלי-הדם בצורה לא-פולשנית. בהם: קצב הלב, קצב זרימת הדם, רמות החמצן בדם (SpO2), קצב שריפת הקלוריות ועוד. לצד החיישן, המערכת כוללת שבב MEMS המכיל חיישני מצב דוגמת מד-תאוצה, ג'ירוסקופ, ברומטרים ומדי-חום.

הטכנולוגיה פותחה במקור ליישומים צבאיים. ביחד עם אלביט מערכות וחיל האוויר הישראלי, החברה פיתחה את מערכת Quantum המותקנת בקסדות הטייס ואוספת נתוני זרימת הדם, הדופק ורמת החמצן בדם של הטייסים ביחד עם מידע נוסף, כמו כוחות התאוצה (G) המופעלים עליו, מהירות, גובה ועוד. זאת, כדי לאתר מראש מצבים מסכני-חיים באמצעות אלגוריתם בינה מלאכותית ורשת ניורונית.

מבנה עקרוני של תהליך LifeBeam
מבנה עקרוני של תהליך LifeBeam

מערכת Quantum שולבה במערכת האימון והתיחקור (HUD) של הטייסים מתוצרת אלביט, ועברה בדיקות שטח במטוסי F-16 ובמתקני הכשרת אסטרונאוטים של נאס"א. מוצר נוסף לשוק הצבאי הוא שעון המצב Guardian, אשר מספק חיווי מרחוק על מצב החייל, כולל חיווי האם נפצע, מהו מצבו ואפילו האם הוא מת.

לפני כשנה וחצי החלה LifeBEAM את מסעה אל השוק האזרחי. בחודש מרץ 2013 היא חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם יצרנית קסדות האופניים Lazer Sports, להבאת מוצר חדש לשוק חובבי הרכיבה:החיישן של החברה מוטמע בתוך קסדת הרכיבה ובלתי נראה לעיני המשתמש. הוא משתמש בפרוטוקולי תקשורת מסוג ANT+ ו-Bluetooth 4.0 לשלוח את המידע אל אבזרי תצוגה כמו המוניטורים של Garmin או אל הסמארטפון.

קמפיין אינדיגוגו משותף חשף את העניין שהוא מעורר בקרב קהילת הרוכבים הספורטיביים, ובעקבות זאת החלה חברת לייזר בייצור הדגמים הראשונים בחודש ספטמבר 2014. בשבוע שעבר היא הודיעה על הרחבת קו הייצור, לאור הדרישה הגוברת לקסדה. במקביל, הוציאה LifeBEAM גרסה משלה למוצר, שזהו "כובע חכם". מדובר בכובע מצחייה סטנדרטי שבתוכו מוטמעת מערכת הניטור של החברה. הוא עוקס ומשדר את הפרמטרים הרפואיים של רכבי אופניים, הולכי רגל, ולמעשה של כל אדם העוסק בפעילות ספורטיבית.

אלא שההצלחה הגדולה ביותר עשוייה להסתתר מאחורי שיתוף הפעולה עם חברת סמסונג. פלטפורמת Simband של סמסונג מבוססת על מערך של חיישנים בתוך התקן דמוי שעון-יד, ועל כלי-פיתוח תוכנה המאפשרים לכל מתכנת לפתח יישומים חדשים עבורה. סמסונג הציגה את הפלטפורמה בחודש מאי 2014, ולפני ארבעה חודשים היא פתחה אותה בפני קהילת המפתחים, כדי לאפשר לכל אחד לכתוב עבורה יישומים חדשים.

במידה והמהלך יצליח, עשויה הטכנולוגיה של LifeBEAM לתפוש מעמד של פלטפורמת הניטור הרפואית הסטנדרטית בחלק גדול מתעשיית המיחשוב הלביש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , מכשור רפואי